کشف محموله بزرگ اسلحه شکاری در تهران

به گزارش رکنا، محمدرضا خویشتن‌دار با اعلام این خبر گفت: میزان کشف جرایم شروع به شکار سال ۹۸ با تعداد ۶۱ عدد در مقایسه با سال ۹۷ با تعداد ۱۹ عدد، رشد بیش از سه برابری داشته است و خوشبختانه از این حیث با تلاش و هوشیاری محیط بانان از آسیب به حیات وحش و کشتار آن جلوگیری شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص کشف و ضبط سلاح نیز در سال ۹۸ مجموعاً ۲۰۳ قبضه سلاح کشف و ضبط شده است که در مقایسه با تعداد ۶۲ قبضه سلاح کشف شده در سال ۹۷ این تعداد به بیش از سه برابر رسیده، اظهار داشت: کشفیات سلاح شامل انواع و اقسام سلاح‌های شکاری مجاز و غیر مجاز و همچنین تیر و کمان بوده و عمده آن در شش ماهه دوم سال کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به کاهش قابل توجه میزان صید غیرمجاز آبزیان در سال گذشته نسبت به سال ۹۷، تصریح کرد: میزان صید غیرمجاز آبزیان در سال گذشته ۵۶۰ و در سال ۹۷ نیز ۱۲۱۷ قطعه بوده که دلیل آن حضور بیشتر و مؤثرتر محیط بانان در مناطق تحت مدیریت و دستگیری متخلفان شکار است.

خویشتن‌دار در ادامه در خصوص شکار غیرمجاز پستانداران با بیان اینکه رشد آماری در میزان شکار در این حوزه در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ وجود نداشته، اظهار داشت: زندهگیری پرندگان و پستانداران نیز در سال ۹۸ با تعداد ۷۹ عدد نسبت به سال ۹۷ رشد حدود ۸۰ درصدی داشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تعداد ۲۸۲ نفر متخلف شکار و صید در سال ۹۸ توسط مأموران یگان حفاظت استان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، بیان داشت: برنامه ریزی برای حضور بیشتر و مؤثرتر محیط بانان در مناطق و افزایش گشت و پایش مناطق تحت مدیریت در دستور کار سال ۹۹ یگان حفاظت استان تهران قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟