لو رفتن پاتوق سارقان باطری دزد / دستگیری در محله ابوسعید

به گزارش رکنا، سرهنگ چنگیز ایدون رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید گفت: در پی افزایش سرقت باتری خودرو در منطقه ابوسعید تیمی از ماموران عملیات کلانتری مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند و برای بررسی موضوع و به دست آوردن سرنخ‌هایی از سارقان به محل‌های سرقت حضور پیدا کردند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل‌های سرقت شیوه و شگرد دزدان را مورد تحقیق قرار دادند و مشخص شد که سرقت‌ها توسط باندی انجام شده است و در ادامه با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی یکی از سارقان سابقه دار ۴۷ ساله شدند.

این مقام پلیسی ادامه داد: تیم عملیات کلانتری با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی پاتوق سارق سابقه دار شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی اولین متهم پرونده را در یک عملیات پلیسی در پاتوقش دستگیر کردند.

کلانتر محله ابوسعید با اشاره به اینکه متهم به کلانتری برای تحقیقات تکمیلی انتقال یافت، گفت: متهم که چاره‌ای جز به اعتراف نداشت، لب به اعتراف گشود و اظهار کرد، با همکاری یکی از همدستانش باطری‌های خورو را سرقت کرده است.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در گام بعدی تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم دوم پرونده شناسایی و با دستور قضائی متهم دستگیر شد، گفت: هر دو متهم ۴۷ و ۴۸ ساله در کلانتری به ۳۰ فقره سرقت باطری خودرو‌های سواری اعتراف و اظهار داشتند، باتری‌های سرقتی را به پسر جوانی که یک مغازه باتری سازی در جنوب غرب پایتخت دارد فروخته اند.

وی افزود: تحقیقات پلیسی وارد مرحله تازه تری شد و با دستور قضائی دستگیری مالخر اموال سرقتی نیز در دستور کار قرار گرفت و ماموران عملیات کلانتری ابوسعید موفق شدند پس از مدتی مراقبت‌های ویژه از مغازه باطری سازی، مالخر اموال سرقتی را دستگیر کردند و در بازرسی از مغازه وی موفق شدند ۱۸ باطری سرقتی کشف کنند.

رئیس کلانتری ابوسعید گفت: مالخر این باند سرقت در اعترافاتش عنوان کرد، باتری‌های نسبتا نو را به عنوان باتری نو به فروش می‌رسانده است و دیگر باتری‌ها را با قیمت‌های ارزان تری به مشتریان فروخته است.

سرهنگ ایدون در پایان با اشاره به اینکه تمامی ۳۰ مال باخته شناسایی شده اند، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟