رانش جاده ای در خراسان شمالی + عکس

به گزارش رکنا ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از رانش و انسداد جاده بجنورد به آشخانه خبر داد و گفت: تردد از جاده قدیم بدرانلو در حال انجام است و براساس پیش‌بینی‌ها، بازسازی این راه حداقل یک ماه زمان می‌برد.

جواد نظری با اشاره به وقوع رانش زمین در جاده بجنورد به آشخانه اظهار کرد: بنابر اعلام شب گذشته نیروهای راهداری خراسان شمالی، جاده بجنورد به آشخانه به علت رانش زمین دچار مشکل شد و امکان تردد از این جاده فراهم نیست.

وی افزود: جاده قدیم بدرانلو به‌عنوان جایگزین این راه معرفی‌شده و تردد میان شهرهای بجنورد و آشخانه از این مسیر انجام می‌پذیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به بازدید از این منطقه تصریح کرد: طی سال گذشته نیز، بارندگی‌ها باعث ریزش کوه بر روی این جاده شده بود، اما اکنون رانش در جاده اتفاق افتاده و به‌هیچ‌عنوان امکان تردد میسر نیست.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال بازگشایی این جاده گفت: براساس بررسی‌های اولیه، و با توجه به اینکه باید شرکت زیرساخت به‌عنوان مجری، اقدام به بازسازی این راه کند، پیش‌بینی‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت، بازسازی راه یک ماه به طول می‌انجامد.

نظری در انتها از وجود چند سناریو به‌عنوان دلایل محتمل این ریزش خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر موضوع بارش‌ها و رانش زیرسازی جاده، عبور خط لوله آب شرب بجنورد، از سد شیرین دره از محل بالادست این جاده نیز امکان تأثیر بر رانش را داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟