سرعت لحظه‌ای باد در کرمانشاه به 122 کیلومتر در ساعت رسید

به گزارش رکنا، علی محمد زورآوند با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار در جو استان کرمانشاه طی روزهای اخیر، اظهار کرد: همانظور که پیش‌بینی شده بود این سامانه باعث وزش باد نسبتا شدید، بارش باران و تگرگ و رعد و برق در نقاط مختلف استان شد.

وی از شدت وزش باد ناشی از فعالیت این سامانه یاد کرد و ادامه داد: بیشترین سرعت لحظه‌ای باد در شهر کرمانشاه به میزان 122 کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش این سامانه برای سطح استان تاکنون (22 فروردین) را نیز 31.7 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: بیشترین بارش را از سنقر و کلیایی به میزان 54.8 میلی‌متر داشتیم و بارش شهر کرمانشاه نیز به 41.2 میلی‌متر رسید.

به گفته زورآوند، هسته اصلی بارشی این سامانه تقریبا از جو استان کرمانشاه عبور کرده، اما طی بعدازظهر امروز و فردا امکان ناپایداری و رگبارهای پراکنده خصوصا در منطقه اورامانات وجود دارد.

وی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری در استان کرمانشاه را نیز 424.3 میلی‌متر عنوان کرد و یادآور شد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته (741 میلی‌متر) حدود 43 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت (404.5 میلی‌متر) حدود پنج درصد افزایش داشته است.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه میانگین بارش‌های شهر کرمانشاه نیز از ابتدای سال زراعی جاری به 494.6 میلی‌متر رسیده، خاطرنشان کرد: در شهر کرمانشاه نیز نسبت به سال قبل کاهش 25 درصدی بارش‌ها و نسبت به بلندمدت افزایش 35 درصدی را شاهد بوده‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟