کشف 79 ماینر در اصفهان

به گزارش رکنا ، سرهنگ "محمدحسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد با اشرافیت اطلاعاتی اطلاع پیدا کردند، فردی بدون داشتن مجوز اقدام به استخراج ارز دیجیتال بوسیله تعدادی دستگاه ماینر قاچاق در یک کارگاه می‌کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی قضائی از محل مذکور بازدید کردند که در نتیجه ۷۹ دستگاه ماینر که به صورت غیر مجاز با تجهیز کابل‌های شبکه برق شهری در حال استخراج ارز دیجیتال بودندکشف شد.

سرهنگ باباکلانی ارزش این دستگاه‌ها را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرده و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن‌ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحد‌های صنعتی و کارگاهی تعطیل ونیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی با این دستگاه‌ها می‌کنند که پلیس برخورد قانونی با این گونه افراد می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟