انهدام باند سارقان در کرمانشاه / آنها به ماشین پلیس حمله کردند

به گزارش رکنا ، فرمانده انتظامی استان از انهدام یک باند حرفه ای سرقت در کرمانشاه‌ خبر داد و گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد آنها در چند استان مرتکب سرقت شده اند.

سردار "علی اکبر جاویدان" در مصاحبه ای خبری اظهار داشت: ماموران یگان امداد پلیس کرمانشاه حوالی ساعت 4:30 دقیقه بامداد امروز (19 فروردین) حین گشت زنی در حوالی شهرک فدک، به یک دستگاه خودروی سانتافه با 2 سرنشین مشکوک و در حالی که قصد متوقف کردن آن را داشتند، راننده با بی توجهی به اخطار ایست پلیس، اقدام به فرار کرد.

وی با اشاره به اینکه سرنشین سانتافه با یک قبضه اسلحه، خودروی پلیس را نشانه گرفته بود، افزود: ماموران برای متوقف کردن آنها با رعایت قانون به کارگیری سلاح ابتدا چند تیر هوایی شلیک و سپس به سمت لاستیک خودروی متواری نشانه گیری کرده و هر 4 چرخ آن را پنچر کردند.

سردار جاویدان ادامه داد: در همین حین یک دستگاه خودروی سمند به کمک سرنشینان سانتافه آمده و با قرار گرفتن مقابل خودرو پلیس و حمله به آن سعی در فراری دادن همدستان خود را داشتند که خودرو سانتافه از حرکت بازایستاد و 2 سرنشین آن به سرعت سوار بر سمند به فرار خود ادامه دادند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه یادآوری کرد: ماموران پلیس در ادامه این بار به تعقیب خودروی سمند پرداخته و پس از شلیک به لاستیک های آن موفق به متوقف کردن خودرو شدند اما 4 سرنشین آن به سرعت و با توجه به تاریکی هوا اقدام به فرار کردند.

وی گفت: ماموران جان برکف انتظامی نیز برای تکمیل ماموریت حساس خود که بیش از یک ساعت به طول انجامید اقدام به تعقیب آنها کرده و با رعایت قانون به کارگیری سلاح و تیراندازی به سمت سارقان فراری، موفق به دستگیری آنها شدند.

سردار جاویدان تصریح کرد: طی بررسی های انجام شده 170 فقره سرقت در استان های مختلف از جمله کرمانشاه، البرز و سمنان در پرونده اعضای این باند حرفه ای به چشم می خورد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در بازرسی از خودروی سانتافه یک قبضه سلاح کمری کشف شد، افزود: چند قطعه طلا و مقداری لوازم زینتی با ارزش نیز از جمله دیگر اموال کشف شده در داخل این خودرو بود.

وی تصریح کرد: همچنین در استعلام صورت گرفته از خودروی سمند نیز مشخص شد این خودرو سرقتی و پلاک آن جعلی است.

سردار جاویدان در پایان و با اعلام اینکه تلاش برای دستگیری دیگر عضو این باند ادامه دارد، از قاطعیت پلیس در برخورد با افراد مجرم و تبهکار سخن گفت و افزود: نیروی انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت در جامعه تحت هیچ شرایطی اجازه ایجاد ناامنی به برخی فرصت طلبان نداده و با قدرت از امنیت مردم دفاع می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟