آخرین آمار از مبتلایان و فوتی های کرونا  در دماوند / مرگ 22 تن به خاطر کرونا+عکس

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، دکتر حسن خیرخواه مدیر شبکه بهداشت شهرستان دماوند در خصوص اقدامات پیشگیرانه در شهرستان دماوند به رکنا گفت: از شامگاه یک اسفند ماه یعنی از یک شب قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران با توجه به اخباری که مبنی بر وجود کروناویروس در ایران گزارش شد ما کمیته های پیشگیرانه را تشکیل دادیم.

وی افزود: شهرستان دماوند همچون شهرهای دیگر اقدامات پیشگیرانه را با هماهنگی مدیران اجرایی و مسولان شهری به اجرا گذاشت و با توجه به اینکه از قبل از تعطیلات نوروزی مسافران زیادی در ویلاها مستقر شده بودند که این امر باعث ایجاد مشکلاتی در امر پیشگیرانه شده بود که با ایجاد 4 مرکز به صورت 24 ساعته و 16 ساعته به مردم خدمات رسانی شد.

دکتر خیرخواه ادامه داد: با توجه به جمعیت 125 هزار و 480 نفر شهر دماوند تعداد 119 هزار نفر در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت نام کرده اند که اطلاعات آنها را در اختیار داریم و تا صبح امروز به 103 نفر از افراد تماس تلفنی گرفته شده و دستورات را ارائه کردیم که در موارد نیاز مراجعه حضور صورت گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان دماوند عنوان کرد: تعداد 900 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه کردند که تعداد 400 نفر از آنها در بررسی آزمایشات و سی تی اسکن های انجام شده مشکوک به کرونا ویروس بودند که 110 نفر از این تعداد که شرایط سخت و وضعیت بیماری شان حادتر بود در بیمارستان بستری شدند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تعداد 237 نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و متاسفانه تعداد 19 نفر که جواب آزمایش های آنها مثبت بوده نیز در این شهرستان فوت کرده اند.

دکتر خیرخواه در پایان گفت: 3 تن از شهروندان شهرستان دماوند که بیمارستان های تهران منتقل شده بودند نیز بخاطر کرونا ویروس فوت کردند که در مجموع 22 تن از شهروندان شهرستان دماوند به دلیل این ویروس فوت کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟