آموزش های ضد کرونا به معتادان البرز

به گزارش رکنا ، مدیرکل بهزیستی البرز گفت: تا کنون بیش از ۱۸۰ میلیون تومان بسته بهداشتی و پیشگیرانه شامل ژل دست، محلول ضد عفونی کننده محیط و سطوح، پد الکلی، دستکش و ماسک خریداری و در اختیار معتادین کارتن خواب و بی سرپناهان قرار گرفته است.

اسدالله حیدری با اشاره به ضرورت آگاه سازی معتادین کارتن خواب و بی سرپناهان در خصوص ویروس کرونا اظهار کرد: این افراد به واسطه اینکه بسیار آسیب پذیر بوده و امکانات لازم جهت حفظ بهداشت فردی و مقابله با شیوع این ویروس را نیزدر اختیار ندارند، ممکن است با اقدامات ناخواسته به راحتی باعث شیوع این بیماری شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح آگاه سازی و آموزش پیشگیری از ابتلا به کرونا در پاتوق‌ها و محل استقرار معتادین کارتن خواب، ادامه داد: این طرح توسط نیروهای مستقر در مراکز گذری، ون سنترها ، تیم های ثابت و سیار بهزیستی در حال اجرا است.

وی توضیح داد: تا کنون بیش از ۱۸۰ میلیون تومان بسته بهداشتی و پیشگیرانه شامل ژل دست، محلول ضد عفونی کننده محیط و سطوح، پد الکلی، دستکش و ماسک خریداری و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این، ضد عفونی پاتوق‌ها و آلونک‌ها با دستگاه، توزیع غذای گرم و آبمیوه یا میوه، توزیع البسه مناسب، تهیه و توزیع بروشور پیشگیری از بیماری کرونا در پاتوق‌های معتادین نیز در حال انجام است.

این مسئول در ادامه به اجرای این طرح در محلات آسیب پذیر و مناطق حاشیه ای استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح توسط گروه‌های همیار سلامت روان اجتماعی از طریق ۱۵ پایگاه در ۱۵ منطقه آسیب خیز استان اجرایی شده است.

حیدری توضیح داد: در حاشیه اجرای این طرح ۲۵۰۰ عدد ماسک و ۱۲۰۰ بسته پیشگیری شامل مواد ضدعفونی نیز در بین افراد ساکن در این مناطق توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: این بسته‌ها بین گروه‌های در معرض آسیب مناطق پر خطر شامل حصارک، اسلام آباد، خط ۴ حصار، مناطق محمد شهر و ماهدشت شهرستان کرج، شهرک سیدجمال الدین نظرآباد، ملک آباد، مهدی آباد، سیف آباد و فاز ۴ مهرشهر توزیع شد.

وی گفت: از ابتدای آغاز این طرح تا کنون به ۱۱ هزار معتاد و ۴۸۰۰ نفر از ساکنین محلات پرخطر خدمات ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی البرز به فعال شدن مرکز مشاوره تلفنی۱۴۸۰ جهت ارائه خدمات مشاوره تخصصی استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: مشاوران این مرکز به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مردم هستند و تا کنون نیز ۸۳۰ مورد مشاوره مرتبط با کرونا انجام داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟