شناسایی کرونایی ها توسط سگ ها + عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، گروهی از متخصصان در انگلیس به سگ‌ها آموزش می‌دهند که مبتلایان به کروناویروس را با استفاده از بو شناسایی کنند.

یکی از بنیانگذاران موسسه خیریه سگ‌های تشخیص پزشکی در خصوص آموزش تشخیص کروناویروس گفت: ما اطمینان داریم که سگ‌ها می‌توانند افراد مبتلا به کووید 19 را تشخیص دهند اما تلاش ما برای پیدا کردن راهی است که به ما اطمینان خاطر دهد که سگ ها توانایی شناسایی افراد کرونایی را دارند و می توانند این بیماری را از سایر بیماری های عفونی تشخیص دهند.

با انتشار این خبر در رسانه های خارجی کاربارن زیادی نسبت به آن واکنش نشان دادند و این ایده پزشکان را مورد تحسین و تمجید قرار دادند چرا که آن ها سگ ها را موجودات باهوشی می دانند که توانایی یادگیری این تشخیص را دارند.

گروهی از کاربران معتقدند اگر چنین اتفاق بیافتد از مشکلاتی که کروناویروس ایجاد کرده است کاسته خواهد شد و ضمن این که افراد بیمار تشخیص داده می‌شوند و جهت درمان به مراکز درمانی منتقل می‌شوند شانس بهبودی آنان نیز بسیار بالاتر خواهد بود چراکه اقدامات پیشگیرانه قبل از شدت یافتن بیماری صورت خواهد گرفت و علاوه بر این از نگرانی و ترس سایر مردم برای حضور در جامعه کاسته می‌شود و امکان این که جوامع سریع‌تر به حالت عادی برگردند بیشتر خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟