دستگیری 3 عامل قطع درختان در مریوان

به گزارش رکنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از دستگیری سه نفر از عاملان قطع درختان جنگلی روستای ینگیجه این شهرستان خبر داد.

شاهرخ محمودی روز شنبه اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد قطع درختان جنگلی در محدوده روستای ینگیجه بخش مرکزی مریوان بودیم که نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی با تحقیقات و بررسی های انجام شده عاملان این تخلف را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی حکم جلب برای عاملان قطع درختان جنگلی این منطقه که سه نفر از اهالی روستای ینگیجه بودند، صادر شد و با همکاری نیروهای پاسگاه برده ره شه هر سه متخلف بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با بیان اینکه بازداشت این متخلفین در راستای هشدارهای قبلی انجام شده است، گفت: همانطور که قبلا اعلام شده بود تمام متخلفین به عرصه های طبیعی که از اسفند ۹۸ به بعد که به واسطه شیوع ویروس کرونا مشغول تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی یا زغال گیری هستند، شناسایی شده و همچنین آنهایی که بعدا شناسایی می شوند با هماهنگی که با مراجع قضایی شهرستان مریوان انجام شده، بازداشت خواهند شد.

محمودی تاکید کرد: متخلفان و سودجویان و کسانی که قصد تخریب منابع طبیعی را دارند مطمئن باشند فعالیت حفاظتی به هیچ عنوان تعطیلی ندترد و نیروهای واحد حفاظت به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در عرصه های ملی شهرستان آماده به خدمت هستند و با متخلفان به شدت برخورد خواهند کرد.

وی افزود: از همشهریان و طبیعت دوستان تقاضامندیم اگر تخلفی را در زمینه منابع طبیعی مشاهده کردند از ان عکس یا فیلم گرفته و در صورت امکان مشخصات متخلف را در اختیار واحد حفاظت قرار دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شده و دست سودجویان را با همکاری و همیاری همدیگر از عرصه های منابع طبیعی کوتاه کنیم.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد،

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟