کدام مسؤولان دولتی تهران کرونایی شدند؟

به گزارش رکنا، نوع جدید کرونا ویروس با نام علمی «کووید۱۹» که در ابتدا گمان می‌کردند که نوع ناشناخته‌ای از بیماری ذات‌الریه است، از دی‌ماه سال گذشته در ووهان چین شیوع یافته و اکنون حدود ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده و هنوز گسترش آن متوقف نشده است‌.

بر این اساس، بیش از یک ماه است که مردم ایران و به تبع استان تهران با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و این ویروس زندگی عادی آنان را مختل کرده است؛ ویروسی که برایش مردم عادی و مسئول فرقی ندارد و همه را درگیر خود کرده است؛ طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان، مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری تا به امروز به حدود ۴۵ هزار تن رسیده و نزدیک ۳ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا در کشورمان، برخی مسؤولان با انتشار پست یا فیلمی در فضای مجازی از مبتلا شدن خود به این ویروس خبر دادند.

کدام مسؤولان دولتی تهران کرونایی شدند؟

4 معاون و مدیرکل در ساختمان استانداری تهران کرونایی شدند

از این رو، شیوع کرونا بین مسؤولان دولتی در استان تهران مورد بررسی قرار گرفته است؛ این ویروس که به نظر می‌رسد بیشتر گریبان‌گیر مسؤولان استانداری شده، شکرالله حسن‌بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی و غلامرضا عباس‌پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران از مسؤولانی دولتی بودند که کرونایی شدند و پس از دوران قرنطینه به کار بازگشتند.

از دیگر مسؤولان کرونایی در استانداری تهران می‌توان به جمال زنگیشه، مدیرکل بازرسی و همچنین محمد کرم محمدی، مدیرکل امنیتی اشاره کرد که بر اساس گزارش‌ها مدیرکل امنیتی استانداری در قرنطینه قرار دارد.

البته در اسفندماه سال گذشته اخباری مبنی بر ابتلای محسنی‌بندپی، استاندار تهران به ویروس کرونا منتشر شد که بلافاصله توسط روابط عمومی استانداری تهران تکذیب شد.

اما در شهرستان‌های استان تهران نیز، آزمایش ابتلای مسعود مرسل‌پور، فرماندار شهرستان اسلامشهر به ویروس کرونا مثبت اعلام شد و وی با توجه به سابقه جانبازی که داشت در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت؛ فرماندار شهرستان اسلامشهر پس از طی شدن روند درمان و بهبود نسبی به قرنطینه خانگی منتقل شد تا روند درمان خود را تکمیل کند و این روزها به فرمانداری بازگشته است.

از دیگر مسؤولانی که در استان تهران به ویروس کرونا مبتلا شد و متاسفانه به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای جان خود را از دست داد، حجت‌الله حسن‌زاده معاون جوان سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان فیروزکوه بود؛ خوشبختانه هنوز گزارش‌هایی در خصوص ابتلای دیگر مسؤولان دستگاه‌ها و نهادها در استان تهران به کرونا وجود ندارد.

بی‌شک‌ کرونا، ویروسی است که برایش وزیر، نماینده مجلس، عضو شورای شهر، پزشک، پرستار، فعال سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و خلاصه فقیر و ثروتمند تفاوتی ندارد و ممکن است هر فردی را مبتلا کند؛ کما اینکه بعد از ورود به ایران هم افراد زیادی از جمله نمایندگان و وزرا مبتلا شدند.

اما در این زمینه، می‌توان با رعایت اصول بهداشتی و انجام پیشگیری‌های لازم آن را شکست داد؛ خودداری از ترددهای غیر ضروری، عدم حضور در تجمعات و قرنطینه خانگی از جمله مواردی است که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟