مرگ 13 نفر به خاطر کرونا در فارس

عبدالرسول همتی روز چهارشنبه اظهار داشت : شناسایی ۶۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس طی ۲۴ ساعت یک شتاب ناگهانی در افزایش شمار مبتلایان قلمداد می‌شود و لزوم تداوم قرنطینه خانگی و پرهیز از آمد و رفت های غیر ضروری را گوشزد می کند.

دکتر همتی گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۳۸۶ نفر رسیده است.

وی افزود: از موارد شناسایی شده ۶۳ نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، دو مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در فارس گزارش شده است، افزود: تاکنون ۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان فارس جان خود را از دست داده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ۳۸۶ مورد ابتلا شناسایی شده، ۲۹۲ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۴۰ مورد دانشگاه علوم پزشکی فسا، ۲۵ مورد دانشگاه علوم پزشکی جهرم، ۲۲ مورد دانشکده علوم پزشکی لار و هفت مورد از سوی دانشکده علوم پزشکی گراش شناسایی شده است.

وی از شهروندان خواست ضمن حفظ سیاست در خانه ماندن، برای ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir/ مراجعه نموده و با ورود اطلاعات درخواستی از وضعیت خود آگاه شوند.

همتی تاکید کرد: برای استفاده از این سامانه به همراه داشتن کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه الزامی است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟