کرونا 18 نفر را در کردستان از پای درآورد

به گزارش رکنا، فرزین رضاعی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۱۸ نفری که بر اثر ابتلا به این بیماری در استان جان باخته‌اند، ۱۲ نفر در سقز، سه نفر در قروه، یک نفر در سنندج، یک نفر در مریوان و یک نفر در بانه بستری بودند.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا تا ظهر امروز در کردستان ۱۶۷ نفر است افزود: از این تعداد ۶۷ نفر در سقز، ۳۵ نفر در بانه، ۲۲ نفر در سنندج، ۱۲ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بیجار، هشت نفر در دیواندره، پنج نفر در کامیاران، پنج نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد ثبت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تاکنون ۴۹۵ نمونه از بیماران مشکوک گرفته شده است، اضافه کرد: از این تعداد نتیجه آزمایش ۱۶۷ نفر مثبت و ۲۲۰ نفر منفی است و مابقی جواب ها هنوز مشخص نشده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۱۷۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

پنج هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران کرونا در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

متاسفانه ۱۲۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کرونا در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 551917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟