به گزارش رکنا، آیت‌الله سید ابوالفضل طباطبایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دمشق در مصلای حرم حضرت زینب (س)، با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان اظهار کرد: رعایت تقوا از تاکیدات قرآن کریم است و از آن به لباس تعبیر شده که همچون لباس باطنی انسان را از ارتکاب گناهان باز می‌دارد.

او با اشاره به اینکه ورای هر ابتلایی حکمت الهی برای سطح بشر در بُعد معنوی و مادی وجود دارد، افزود: صبر، تدبیر و همچنین اعتقاد قوی از عوامل نزول رحمت الهی در برابر سختی‌هاست.

آیت‌الله طباطبایی متذکر شد: سبب بعضی از اتفاقات، عامل بشری است که این فجایع بزرگ را به بار می‌آورند که موارد آن‌هم زیاد است؛ مثل فاجعه انسانی هیروشیما و ناکازاکی و کار‌های تروریستی داعش و رژیم صهیونیستی.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با اشاره به احتمال تروریستی و ضد انسانی بودنِ شیوع کرونا، گفت: رهبر حکیم انقلاب در نامه‌شان به سرلشکر باقری به این موضوع اشاره کردند که احتمال حمله بیولوژیک به واسطه این ویروس وجود دارد و هوشمندانه به ستاد کل نیرو‌های مسلح دستور دادند با تمام قوا در این زمینه رزمایش ضد بیولوژیک در کشور برگزار کنند.

آیت‌الله طباطبایی در پایان با برشمردن روایاتی در فضلیت نیایش خصوصاً در این ایام، همگان را به دعا و تضرُّع به درگاه خدای متعال و توسل به اهل بیت علیهم‌السلام برای رفعِ بلایا دعوت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟