به گزارش رکنا، دکتر حسین قربانی روز پنجشنبه افزود: همچنین یک شهروند دیگر بر اثر مصرف الکل نابینا شده و یک نفر دیگر نیز به دلیل وخامت حال جهت ادامه درمان به اردبیل اعزام شده است.

وی بیان کرد: افراد سودجو الکل صنعتی را که به رنگ زرد و قرمز است با وایتکس ترکیب کرده و پس از تبدیل شدن به رنگ سفید، آن را به عنوان اتانول عرضه می‌کنند.

به گفته وی، این افراد به گمان مقابله با کرونا یا درمان آن از روی ناآگاهی، اقدام به مصرف متانول کرده بودند که پس از مسمومیت نابینا و یا جان خود را از دست دادند.

تاری دید، کاهش سطح هوشیاری و دل درد از علائم مصرف الکل صنعتی است و افراد باید برای مصون ماندن از عواقب خطرناک به مراکز درمانی مراجعه کرده و مراقب سلامتی خویش بوده و از مصرف الکل صنعتی و ... جدا خودداری کنند.

پیش از این معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مسمومیت و مراجعه ۴۰ نفر از شهروندان اردبیلی به بیمارستان بر اثر مصرف الکل خبر داده بود.

به گفته دکتر محمدرضا رضایی‌بنا، از این تعداد سه نفر جان خود را از دست داده ، یک نفر دچار مرگ مغزی شده و برخی نیز در بخش‌های مختلف از جمله دیالیز بستری شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟