خارج کردن سوزن خیاطی از گردن زن 38 ساله جهرمی

به گزارش رکنا، مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم سه شنبه گفت: چندی پیش مردی ۴۳ ساله به دلیل احتراق و انفجار مواد آتش‌زا در کارگاهی صنعتی دچار سوختگی و آسیب جسمی شد که برای درمان از جهرم به شیراز رفت.

محمدجواد موحد افزود: این مرد پس از طی مراحل درمان سوختگی در ۲ بیمارستان شیراز به جهرم بازگشت اما پس از مدتی هنگام خم کردن گردن خود حس کرد دچار حالت برق گرفتگی می شود که برای رفع مشکل به بیمارستان پیمانیه جهرم مراجعه کرد.

وی ادامه داد: دکتر رضایی متخصص اورژانس در این بیمارستان با عکسی ساده بلافاصله متوجه وجود جسم خارجی جا مانده از حادثه قبل در گردن بیمار شد.

موحد اظهار کرد: با سی تی اسکن گردن بیمار مشخص ‌شد که سوزنی خیاطی بین مهره اول گردنی و جمجمه قرار گرفته و نوک آن وارد محل اتصال ساقه مغز و نخاع گردنی شده است و مرد بیمار در وضعیت بسیار خطرناکی است.

وی ابراز کرد: دکتر محمد عیسایی، جراح متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات، این بیمار را به طور اورژانسی عمل کرد و سوزن خیاطی با موفقیت از گردن بیمار خارج شد.

به گفته وی حال بیمار خوب و تحت مراقبت است.

متخصص گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: امروز زنی ۳۸ ساله اهل فیروزآباد با توده در ناحیه گردن به بیمارستان استاد مطهری جهرم مراجعه کرد.

دکتر آزاده دهقانی مروست افزود: این تومور در قسمت تحت فکی سمت چپ بیمار بود که با رشد تومور طی یک سال گذشته فضاهای اطراف گردنی را نیز درگیر کرده بود.

وی بیان کرد: برای بیمار نمونه ‌برداری شد که جواب نمونه‌برداری بیانگر تومور بافت نرم خوش خیم بود که این تومور از رشته های عصبی منشا می‌گیرد و در ناحیه تحت فکی به ندرت ایجاد می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده به صورت کامل با حفظ عروق و اعصاب از گردن خارج و بیمار با حال خوب از بیمارستان مرخص شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟