جلوگیری از کرونا با نخوردن مرغ‌های طعم دار

به گزارش رکنا ، رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران، گفت: شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده از محصولات بسته بندی شده استفاده کنند و به هیچ عنوان از مرغ فله طعم دار که به نوعی در مرغ فروشی‌ها قطعه بندی می‌شود و افزودنی‌هایی همچون سبزیجات، رنگ زعفران و یا ادویه‌های مختلف اضافه شده جداً پرهیز کنند.

او افزود:مردم از خریداری تخم مرغ‌هایی که بدون شناسنامه و بصورت نامشخص و خارج از یخچال نگهداری می‌شوند پرهیز کنند.

رضوانی گفت: تخم مرغ مصرفی را باید بصورت بسته بندی و یا اینکه تاریخ تولید بر روی آن درج شده از یخچال مراکز عرضه تهیه کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه ممنوعیت فرآوری و طعم دار کردن گوشت قرمز و سفید در مراکز عرضه معمولی، افزود: چرخ کردن گوشت فقط بنا به درخواست مشتری و در حضور متقاضی با رعایت ضوابط بهداشتی مجاز است.

او گفت: بمنظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اقدامات نظارتی و کنترلی از سوی بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان بر واحد‌های صنعتی اعم از کشتارگاه‌های دام و طیور، کارگاه‌های بسته بندی مواد پروتئینی، کارخانجات جوجه کشی، واحد‌های صنعتی پرورش مرغ، آبزیان، قصابیها، مرغ فروشی ها، رستوران‌ها و همه مراکزی به نوعی از فرآورده‌های خام دامی استفاده می‌کنند تشدید شد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران افزود: ضدعفونی روزانه واحد‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفت و حذف دستگاه‌های ثبت اثر انگشت برای ورود و خروج پرسنل، استفاده از ماسک، چکمه، کلاه و دستکش برای پرسنل و کارگران واحد‌ها اجباری شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟