آماری از ترخیص شدگان کرونایی ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش رکنا ، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۱۰۰ نفر از بهبود یافتگان مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس از مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری ترخیص شدند.

او افزود: از زمان شیوع بیماری در کشور تا کنون بیش از ۱۷۰ بیمار مشکوک در مراکز درمانی استان بستری شده است.

شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ بیمار در مراکز درمانی استان تحت مراقبت قرار دارند.

او ادامه داد: سه مورد فوتی بیماران مشکوک به کرونا در استان رخ داده است، که با وصول آزمایشات یکی از آن‌ها قطعی و دو مورد دیگر در حال بررسی است.

شیرانی گفت: تا کنون ۲۱ مورد قطعی ابتلا به کرونا ویروس در استان گزارش شده است.

او با بیان اینکه اوج بیماری و همه گیری کرونا در روز‌های پایانی اسفند و روز‌های ابتدایی فروردین ۹۹ است افزود: شکستن زنجیره انتقال کرونا ویروس بستگی به رفتار افراد برای رعایت بهداشت فردی، خودداری از شرکت در تجمع‌ها و تردد‌های غیر ضروری است.

شیرانی اضافه کرد: تنها با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از رشد تصاعدی و انفجاری کرونا ویروس پیشگیری و از تکمیل شدن یکباره ظرفیت‌های مراکز بهداشتی و درمانی برای مدیریت بحران پیشگیری نمود.

او ادامه داد: خوشبختانه مردم نکات بهداشتی و پرهیز از دست دادن و روبوسی را به خوبی رعایت می‌نمایند، اما همچنان تنها راه مقابله و غلبه بر کرونا ویروس رعایت بهداشت فردی، شست و شوی مکرر و صحیح دست‌ها و پرهیز از تردد و مسافرت‌های غیر ضروری، رعایت فاصله یک تا دو متری با افراد دارای علایم سرماخوردگی و شبه آنفولانزا، رعایت خود مراقبتی و نزدن دست کثیف و غیر استریل به چشم ها، دهان و بینی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟