فوت اولین کرونایی در سرپل ذهاب

به گزارش رکنا، مازیار طهماسبی امروز  در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: یک مورد مثبت در شهرستان سرپل‌ذهاب وجود داشته که منجر به فوت شده است.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان شرایط بحرانی این بیماری را به‌صورت جدی تا امروز نپذیرفته‌اند، ادامه داد: واحدهای صنفی که وسایل و اقلام اورژانسی و مورد نیاز مردم را تامین و عرضه نمی‌کنند حداقل به مدت یک هفته تعطیل کنند تا مردم به ماندن در خانه قانع شوند، می‌دانیم کسبه چشم امیدشان به ماه پایان سال است، ولی در این وضعیت حفظ سلامت مردم از همه امور مهم‌تر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب دشمن امروز ما را ویروس کرونا معرفی کرد و گفت: مردم واقعا در ماندن در منزل رعایت نمی‌کنند، ولی قطع شدن زنجیره انتقال بیماری نیازمند ماندن در خانه و بیرون نیامدن از منزل است چون که این دشمن نامرئی نیازمند توجه ویژه در رعایت نکات بهداشت فردی است.

وی با اشاره به آموزش‌ها و اطلاع و آگاهی‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری به مردم، گفت: ما فراتر و بیشتر از پروتکل‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت عمل کرده‌ایم.

طهماسبی تب‌سنجی در شهرستان را اختیاری اعلام کرد و افزود: تب‌سنجی را برای اطمینان خاطر مردم انجام می‌دهیم، ولی تب‌سنجی در قیاس با قرنطینه خانگی بسیار اهمیت پایین‌تری دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان خط مقدم جبهه مقابله با بیماری کرونا در شهرستان است، تصریح کرد: بخش مخصوص به این بیماران از سایر بخش‌ها جدا شده و هیچگونه ارتباطی در عبور و مرور و تردد بیماران با سایر بخش‌ها وجود ندارد.

طهماسبی در پایان، گفت: بیماری در کمین همه است این ویروس ابتدا توسط یک نفر منتقل شده،ولی امروز تمام جهان را درگیر خود کرده است، سرعت انتقال ویروس نسبت به ویروس‌های دیگر بسیار بالاتر است هرچند درصد کشندگی آن کمتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟