آیا مبتلایان به کرونا در ورزشگاه اصفهان نگهداری می شوند؟

به گزارش رکنا ، طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به منتشر شدن تصاویری در فضای مجازی مبنی بر اختصاص ورزشگاه کردآباد برای بیماران مبتلا به کرونا گفت: این امر کذب محض است و این تصاویر مربوط به اصفهان نیست.

چنگیز با تاکید بر اینکه دایر کردن نقاهتگاه‌ها، بر اساس پیش بینی ستاد ملی مقابله با کرونا برای استان‌هایی است که آمار مبتلایان بالا رفته و در وضع قرمز هستند افزود: در صورتی که با تصمیم ستاد استانی، نقاهتگاه‌های معین ایجاد شود در نزدیکی محلات نخواهند بود.

او با اشاره به اینکه این محیط‌های درمانی استریل برای قرنطینه ۱۴ روزه بیمارانی است که بهبود یافته و خطر مرگ، آن‌ها را تهدید نمی‌کند افزود: این افراد برای گذراندن دوران نقاهت نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند، اما نمی‌توان با توجه به شمار زیاد بیماران، آن‌ها را در خانه یا بیمارستان‌ها نگه داشت و خانواده‌ها هم به ویژه خانواده‌های دارای بیمار، نمی‌توانند مراقبت‌های بهداشتی دقیق را اعمال کنند.

او افزود: قرار نیست بیماران شهر‌ها یا استان‌های دیگر در این نقاهتگاه‌ها پذیرش شوند و فقط بیماران اصفهان که دوران خطر را پشت سر گذاشته‌اند در این مکان‌ها تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

چنگیز با ابراز نگرانی از حضور مردم در سطح شهر گفت: این روز‌ها که آمار شیوع این بیماری رو به افزایش است از کسبه‌ای که اقلام غیرضروری ارائه می‌کنند خواهشمندیم تا اطلاع ثانوی از پذیرش مشتری خوددداری کنند.

او افزود: بر اساس دستور وزارت بهداشت هیچ استان یا شهرستانی ملزم به پذیرش بیماران سایر استان‌ها یا شهرستان‌های دیگر نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟