جلوگیری از حادثه آتش سوزی در کرمان

به گزارش رکنا ، جهانشاهی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه دیشب موضوع پخش شدن مقدار قابل توجهی گازوئیل در بزرگراه آیت الله خامنه‌ای، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

او افزود: بلافاصله بیست نفر آتش نشان از ۴ ایستگاه سازمان آتش نشانی به همراه ۵ دستگاه خودرو اطفاء حریق در محل حادثه حاضر و عملیات ویژه اطفاء حریق را آغاز کردند.

جهانشاهی با اشاره به جاری شدن حجم بسیار زیادی گازوئیل به طول تقریبا یک کیلومتر بر سطح بزرگراه و با توجه به طعمه حریق شدن ۲ دستگاه خودروی عبوری و احتمال خطر آتش سوزی وسیع تر و طعمه حریق شدن خودرو‌های بیشتر تصریح کرد: مخزن مواد قابل اشتعال که حاوی مقدار زیادی گازوئیل بود، از قسمت بار یک کامیونت خارج و همین سبب جاری شدن این حجم از گازوئیل در سطح بزرگراه شده بود.

او به اقدامات صورت گرفته به منظور ایمن سازی محیط اشاره کرد و بیان داشت: آتش نشانان با مسدود کردن مسیر و حضور عوامل نیروی انتظامی در محل، از تردد دیگر خودرو‌ها در محل حادثه جلوگیری کردند و پس از آن، با انجام خاک پاشی با کمک عوامل شهرداری، محل ایمن سازی و از حادثه ثانویه جلوگیری شد.

جهانشاهی تأکید کرد: مردم باید در هنگام حوادث مشابه از تردد و تجمع در محل حادثه جداً خودداری کنند، چرا که کوچکترین اتفاق و بی احتیاطی می‌تواند منجر به حوادث بسیار خطرناک و غیر قابل جبرانی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟