فوت 2 بیمار کرونایی در آبادان تایید شد

به گزارش رکنا، شکرالله سلمان زاده امروز جمعه ۱۶ اسفندماه، در گفتگوی رادیویی اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تا کنون ۱۱ هزار نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۰۲ نفر مشکوک به کرونا بستری یا بستری موقت شده و ۳۴۳ نفر نیز ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه موارد خفیف ابتلا به این ویروس نیاز به بستری در بیمارستان نداشته و بصورت خود مراقبتی در قرنطینه خانگی بهبود خواهند یافت، تصریح کرد: خوشبختانه دو نفر از مبتلایان به کرونا ویروس که بدحال بوده و با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشیدند، بهبود پیدا کرده و به صورت طبیعی تنفس می کنند.

سلمان زاده موارد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در حوزه دانشکده علوم‌ پزشکی آبادان را ۶ مورد خواند و عنوان کرد: متاسفانه دو نفر از این تعداد فوت کرده اند که یکی از آنها مردی ۶۵ ساله اهل شادگان بوده و دیشب در بیمارستان طالقانی آبادان فوت کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: ضد عفونی کردن‌ معابر شهرها همچنان انجام‌ می شود و مبادی ورودی کنترل شده واجازه ورود مسافران به منطقه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که علائم خفیف داشته و در گروه پرخطر قرار دارند به هیچ وجه از منزل خارج نشوند، بیان کرد: بیشترین مصرف ماسک در مراکز درمانی است که تامین می شود.

سلمان زاده یادآور شد: چند نفر از پزشکان بیمارستان دچار علائم مشکوک به کرونا بودند که با انجام تست، نتیجه آزمایش منفی اعلام شد؛ همچنین مبارک معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی آبادان که مبتلا به این ویروس شده اند به همراه همسر خود در منزل قرنطینه هستند و با خود مراقبتی که انجام‌ می دهند، وضعیت عمومی خوبی دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟