آزادی 97 زندانی در کرمان

به گزارش رکنا،  رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان از ورود ۱۴ هزار و ۵۷۶ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف استان در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: با میانجیگری شوراهای حل اختلاف ۹۷ زندانی این استان آزاد شدند.

مهدی تقی زاده افزود: در بهمن ماه سال جاری با تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان کرمان چهار هزار و ۸۰۳ فقره پرونده به صلح و سازش انجامید که از این تعداد یک هزار و ۹۲۶ فقره پرونده حقوقی و ۲ هزار و ۸۷۷ فقره پرونده کیفری است.

وی اظهار داشت: طی ماه گذشته نیز ۱۵ هزار و ۳۵۸ فقره پرونده در ۲۲۶ شورا شهری و ۸۹ شورا روستایی شورای حل اختلاف استان کرمان مختومه شده است.

وی حل اختلاف ارباب رجوع و ایجاد سازش بین آنها را در راس فعالیت های شورا برشمرد و افزود: مصالحه در پرونده های وارده اصل صلاحیت ذاتی شوراست و در صورت نهادینه شدن فرهنگ گذشت در جامعه و احترام طرفین به حقوق یکدیگر بسیاری از اختلافات با صلح و سازش مختومه می شود.

رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان با اشاره به منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش و تقویت شوراهای حل اختلاف در راستای افزایش نیافتن تعداد زندانیان در جامعه گفت: آمار پرونده های وارده شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان استان در ماه گذشته ۳۷۴ فقره پرونده بوده و شعب ویژه زندان شورای حل اختلاف تعداد ۳۴۰ فقره پرونده را مختومه کرده اند.

این مقام قضایی اضافه کرد : شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان نقش بسیار مهمی در اخذ رضایت از شاکی، ایجاد صلح و سازش و حل و فصل پرونده‌های مددجویان ایفا می‌کند به طوری که در این راستا شوراها توانستند مشکلات تعداد ۱۷۱ زندانی را با صلح و سازش فی مابین طرفین اختلاف برطرف کرده و ۹۷ زندانی از ۱۱ شعبه ویژه زندان رهایی یابند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟