آزادی نزدیک به 100 زندانی کرمان

به گزارش رکنا ، مهدی تقی زاده، رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: در بهمن امسال ۴ هزار و ۸۰۳ فقره پرونده به صلح و سازش انجامیده که از این تعداد هزار و ۹۲۶ فقره پرونده حقوقی و ۲ هزار و ۸۷۷ فقره پرونده کیفری است.

او افزود:طی ماه گذشته ۱۵ هزار و ۳۵۸ فقره پرونده در ۲۲۶ شورا شهری و ۸۹ شورا روستایی شورای حل اختلاف استان کرمان مختومه شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان از ورود ۱۴ هزار و ۵۷۶ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف استان در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

او حل اختلاف ارباب رجوع و ایجاد سازش بین آن‌ها را در راس فعالیت‌های شورا برشمرد و افزود: مصالحه در پرونده‌های وارده اصل صلاحیت ذاتی شوراست و در صورت نهادینه شدن فرهنگ گذشت در جامعه و احترام طرفین به حقوق یکدیگر بسیاری از اختلافات با صلح و سازش مختومه می‌شود.

او بیان داشت: شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندانیان نقش بسیار مهمی در اخذ رضایت از شاکی، ایجاد صلح و سازش و حل و فصل پرونده‌های مددجویان ایفا می‌کند به طوری که در این راستا شورا‌ها توانستند مشکلات تعداد ۱۷۱ زندانی را با صلح و سازش فی مابین طرفین اختلاف برطرف کرده و ۹۷ زندانی از ۱۱ شعبه ویژه زندان رهایی یابند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟