افراد بیمار از خانه بیرون نروند / هشدارهای رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آبادان

به گزارش رکنا ، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آبادان گفت: اگر چرخه انتقال کرونا ویروس قطع شود، بیماری به سرعت کنترل می شود. کسانی که بیمار هستند و کسانی که در گروه پرخطر این بیماری قرار دارند از منزل خارج نشوند.

شکرالله سلمان زاده در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در حوزه این دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای بحران تا کنون ۲۲۱ نفر مشکوک به کرونا ویروس بستری شدند که تا کنون ۱۴۴ نفر از آنها ترخیص شده اند.

وی با اشاره به اینکه روند بهبودی این بیماری خوب گزارش شده است، افزود: تنها در روز گذشته ۱۰ نفر بهبود یافته ترخیص شدند.

سلمان زاده تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را ۶ نفر عنوان کرد و گفت: متاسفانه یک نفر از این تعداد فوت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: مهار این ویروس به همکاری شهروندان بستگی دارد؛ اگر چرخه انتقال کرونا ویروس قطع شود بیماری به سرعت کنترل می شود. کسانیکه بیمار هستند و کسانیکه در گروه پرخطر این بیماری قراردارند از منزل خارج نشوند و دیگران نیز بهداشت دست و پوشاندن صورت در هنگام سرفه را رعایت کنند.

وی در خصوص شرایط کنترل بیماری در شهرستان شادگان، تصریح کرد: بیمارستان شادگان برای مقابله با این بیماری آمادگی کامل را دارد و وسایل حفاظت شخصی برای پرسنل و کادر درمان وجود دارد؛ همچنین مسئولین شهری نیز همکاری خوبی در غربالگری ورودی های شهر و ضد عفونی کردن معابر شهری دارند.

سلمان زاده در خصوص میزان عملی شدن بیانیه ستاد بحران منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: تصمیم خوبی اتخاذ شده است، اما تا کاملا اجرایی شود چند روزی طول خواهد کشید. جلوگیری از ورود گردشگر به منطقه، تعطیلی بازار و دیگر موارد ذکر شده در این بیانیه بسیار خوب است، البته روند تعطیلی ها شروع شده و امیدواریم تا یکی دو روز آینده کامل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان یاد آور شد: خوشبختاته در روزهای اخیر با اعلام آمادگی نیروهای جهادی، هلال احمر، بسیج، سپاه و رزمندگان دوران دفاع مقدس در ضد عفونی کردن معابر و کنترل مبادی خروجی و ورودی شهر مواجه بودیم؛ خوشبختانه همه دست به دست هم داده اند و برای مهار این ویروس عزم ملی در خرمشهر و آبادان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: وضعیت بیمارستان نیز خوب است و آمادگی کامل برای پذیرش بیماران وجود دارد؛ همچنین برای شرایط بدتر نیز برنامه ریزی های لازم انجام‌شده است‌.

سلمان زاده در پایان تاکید کرد: مردم تا آنجا که ممکن است از منزل خارج نشوند. گروه های پرخطر به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند؛ همچنین بیمارانی که آبریزش بینی، سرفه مختصر و عطسه دارند نیز در منزل بمانند، چون عفونت های ویروسی درمان مشخصی ندارند، ولی اگر دچار تنگی نفس، تب، لرز و سرفه شدید شدند به مراکز درمانی مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟