دستگیری 75 شکارچی غیرمجاز در قزوین

به گزارش رکنا، اکبر کشت پرور  اظهار کرد: با توجه به تنوع و غنای زیستی در شهرستان قزوین در راستای جلوگیری از شکار و صید گونه‌های جانوری و جلوگیری از تخریب محیط زیست تعداد ۷۵ نفر شکارچی و صیاد متخلف از ابتدای سال ۹۸ تا کنون با تلاش فراوان مأموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

کشت پرور در خصوص تعداد اسلحه‌های کشف شده از شکارچیان گفت: ۶۲ قبضه اسلحه از شکارچیان کشف و ضبط شد که ۲۵ اسلحه قاچاق بوده است.

وی افزود: از شکارچیان لاشه ۱۰ رأس کل و بز، ۱۲ سرخرگوش، ۷ قطعه ماهی، ۵ رأس گراز، ۳۵ قطعه کبک، ۱۴ قطعه سهره و ۲ مورد زنده گیری سهره نیز کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در ادامه بیان کرد: انجام گشت، کنترل و پایش مستمر و نظارت دقیق بر مقررات شکار و صید در مناطق تحت مدیریت و آزاد، از مهم‌ترین دلایل این دستگیری‌ها و کشفیات است.

کشت پرور با بیان اینکه با گشت، پایش و کنترل مستمر محیط‌بانان زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان برای شکارچیان ناامن است و در صورت مشاهده تخلف شکار و صید ضمن کشف و ضبط شکار و ادوات آن برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مانند شکار و صید پرندگان و حیوانات وحشی موضوع را با شماره تلفن‌های ۳۳۳۷۴۹۰۰-۳ و سامانه ۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

معرفی ۴ واحد آلاینده صنعتی قزوین به دادگاه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در ادامه اظهار کرد: پایش شبانه‌روزی از واحدهای صنعتی که به عنوان آلاینده در شهرستان اخطارهای زیست محیطی دریافت کرده اند، مرتب ادامه دارد و در این ارتباط ۴ واحد صنعتی به دلیل بی توجهی به اخطارها، علاوه بر قرارگیری در فهرست صنایع آلوده کننده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشت پرور افزود: عمده آلایندگی مربوط به این واحدها رهاسازی فاضلاب است که موجبات آلودگی آب و خاک شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و حجم بالای کار نهایت توان و انرژی خود را در راستای نظارت و پایش به بهبود شرایط زیست محیطی شهرستان و حفظ و حراست از هوا و محیط پاک و عرصه‌های طبیعی و حیات وحش مناطق به کار گرفته ایم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در پایان گفت: شهرستان قزوین به عنوان یکی از شهرهای صنعتی استان قرار دارد و با توجه به عوامل ذکر شده و استقرار بیشتر جمعیت و واحدهای تولیدی استان نظارت و پایش مستمر در راستای کاهش آلایندگی در رأس برنامه‌های اداره قرار دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟