به گزارش رکنا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد افراد مبتلابه بیماری کرونا در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تا روز شنبه دهم اسفند به ۲۳ نفر رسید که ۲ نفر از آنها فوت کردند.

آرش نجیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تاکنون در استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل، ۲۳ مورد مثبت و قطعی مبتلابه کرونا">کرونا داشته‌ایم هرچند نمونه‌گیری از ۲ مورد از آنها در داخل استان انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افراد جان باخته مبتلا به کرونا">کرونا در اصفهان، جوان ۲۹ ساله‌ای بود که دلیل فوتش، تصادف و جراحات ناشی از آن بود.

فردی که پیش از این فوت کرد، زنی ۶۴ ساله با بیماری زمینه‌ای در شهر اصفهان بود.

نجیمی با بیان‌اینکه ۱۱ نفر از بیماران اهل شهر اصفهان هستند، سایر بیماران استان ر ا از اهالی شهرستان‌های خمینی‌شهر، مبارکه، فلاورجان، نطنز، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف‌آباد اعلام کرد.

وی با بیان‌اینکه تاکنون ۲ نفر از بیماران از بیمارستان مرخص شده‌اند، گفت: ۱۷ نفر از این افراد همچنان بستری هستند.

نجیمی با اشاره به اینکه هفت مورد از آزمایش‌های مذکور بر روی نمونه‌های مشکوک در داخل استان انجام شده است، اظهار داشت: هنوز در حال حرکت به سمت پیک(اوج) بیماری و افزایش تعداد بیماران هستیم و به‌طور دقیق نمی‌توان تاریخ پیک را مشخص کرد.

وی با بیان‌اینکه تاکنون۵۰۰ نفر با علائم عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، تصریح کرد: آزمایش کرونا">کرونا از همه آنها انجام می‌شود هرچند جواب بیشتر آزمایش‌های آنها، بیماری آنفلوآنزا بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بااشاره به اینکه ۲۳۳ نفر از آنها با حال خوب از بیمارستان ترخیص شدند، تاکید کرد که این آمار، نشانه امیدبخشی است.

نجیمی با بیان‌اینکه تاکنون دستوری برای تعطیلی هتل‌ها در اصفهان صادر نشده است، اظهار داشت: اما توصیه ما این بوده که جابه‌جایی انجام نشود و تعطیلات برای این نیست که مردم به مسافرت بروند.

وی از مردم خواست تا اگر سووالی در باره بیماری کرونا">کرونا دارند فقط به شماره ۳۱۱۳ تماس بگیرند نه ۱۱۵ یا ۱۹۰.

نجیمی خاطرنشان کرد: در مجموع، آمار افراد مبتلابه کرونا">کرونا در استان با احتساب کاشان و آران و بیدگل حدود ۳۲ نفر است.

وی به برگزاری جلسه هماهنگی با اصناف تولید پوشاک اصفهان برای تولید ماسک نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد که بزودی مشکل تامین ماسک حل شود.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا">کرونا">کرونا">ویروس کرونا در کشور تا روز شنبه دهم اسفند۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر از آنها بهبود یافته و ترخیص شده و ۴۳ نفر نیز فوت کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 547400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟