کرونا وارد آذربایجان شرقی نشده است

به گزارش رکنا،  محمدرضا پورمحمدی ظهر چهارشنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان اظهار داشت: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تاکنون نتیجه تمام آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا در استان منفی بوده است اما با این حال مراقبت‌ها و کنترل‌ها باید به صورت جدی تداوم یابد.

وی با تاکید بر آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز، متولی مدیریت و کنترل این بیماری است اما سایر دستگاه‌ها نیز وظایف مشخصی بر عهده دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی از وجود آمادگی لازم در بخش‌های مختلف استان خبر داد و گفت: اطمینان داریم با کمترین مشکل می‌توانیم از این پدیده‌ای که برای کشور پیش آمده به سلامت عبور کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: مهم‌ترین مسأله در حال حاضر، سلامت مردم است و نسبت به این مسأله باید دقت، جدیت و آمادگی کامل داشته باشیم.

امنیت روانی جامعه نباید دچار اختلال شود

وی افزود: در عین حال نباید امنیت روانی جامعه و فعالیت بخش‌های مختلف دچار اختلال شود که در این راستا بحث آموزش و آگاه سازی خانواده‌ها و آحاد جامعه ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی، آموزش‌های صورت گرفته در رسانه‌ها و فضای مجازی را ارزشمند دانست و گفت: در کنار این مطالب ارزشمند، شاهد برخی سیاه‌نمایی‌ها و پررنگ‌کردن نگرانی‌ها از سوی بدخواهان هستیم که با این اقدامات هم باید مقابله شود.

لزوم برخورد قاطع با متخلفان و سودجویان

وی ادامه داد: دستگاه‌های قضائی و نظارتی استان باید با مختلفان و سودجویانی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند، به شکل قانونی و قاطع برخورد کنند.

پورمحمدی در خصوص فعالیت مراکز آموزشی نیز گفت: فعالیت مراکز آموزشی و یا تداوم تعطیلی مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها واگذار شده و طی امروز و فردا در خصوص این موضوع با هماهنگی وزارتخانه، تصمیم‌گیری خواهد شد.

ایجاد زنجیره کامل تست کرونا در استان از شنبه آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هیچ مورد مثبتی از ابتلاء به ویروس کرونا در استان و تا این لحظه مشاهده نشده است، گفت: میزان آمادگی و فعالیت مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به شدت تحت نظارت است و از مراکز درمانی بخش خصوصی هم خواسته‌ایم تا در حالت آمادگی کامل قرار داشته باشند.

محمدحسین صومی همچنین از ایجاد زنجیره کامل تست کرونا در استان از شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: با عملی شدن این طرح، امکان انجام این تست و مشخص شدن نتیجه آن در استان فراهم می‌شود.

وی همچنین از جریان داشتن روند تولید مواد ضدعفونی کننده توسط تعدادی از واحدهای تولیدی و همچنین دانشکده‌های داروسازی خبر داد و گفت: با این روند در روزهای آینده هیچ مشکلی در این خصوص نخواهیم داشتبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟