تخلیه خوابگاه دانشجویی شهید بهشتی تا فردا ظهر / در پی کرونا شکل گرفت

به گزارش رکنا ، صمد حاج‌جباری معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این دانشگاه، گفت: با توجه به شرایط فضای عمومی کشور مبنی بر وجود ویروس کرونا این دانشگاه تا پایان هفته تعطیل بوده و آن دسته از دانشجویانی که از خوابگاه دانشجویی استفاده می‌کنند باید تا پایان ساعت اداری امروز نسبت به تخلیه محل اسکان خود اقدام کنند، البته در این رابطه باید بگویم دانشجویانی که نتوانند بلیط عزیمت به محل سکونت خود را تأمین کنند، می‌توانند نهایتاً تا فردا ظهر سه‌شنبه ۶ اسفند در خوابگاه بمانند و باید خوابگاه‌ها را تخلیه کنند.

* تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی با تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیروهای خدماتی خود را در قالب تیم‌ها و اکیپ‌های مختلف تقسیم‌بندی کرده و با آموزش‌های ۳۰ دقیقه‌ای در قالب همکاری با مرکز بهداشت شمیرانات و مرکز بهداشت دانشگاه آنها را برای ضدعفونی کردن همه مجموعه دانشکده‌ها آماده کرده‌ایم.

* این دانشگاه دارای ۵۴۰۰ ظرفیت خوابگاهی است

حاج‌جباری تصریح کرد: این دانشگاه دارای ۵۴۰۰ ظرفیت خوابگاهی است که برای ضدعفونی کردن همه دانشکده‌ها، ساختمان‌ها و خوابگاه دانشجویی اقدامات اولیه از روز چهارشنبه ۳۰ بهمن انجام شده است به طوری که بروشورهای هشداری را به همه دانشکده‌ها ارسال کرده‌ایم و نحوه و روش‌های پیشگیری برای مبارزه با این ویروس اطلاع‌رسانی شده است. همچنین از روز گذشته روند تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی آغاز شده که در نهایت تا ظرف پایان ساعت اداری امروز و در نهایت تا فردا ظهر همه خوابگاه‌های دانشجویی تخلیه خواهد شد.

* تیم‌های خدماتی روزی ۲مرتبه به ضد عفونی کردن خوابگاه‌های دانشجویی می‌پردازند

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در پایان گفت: ستاد ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که در دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شده است تاکنون توانسته نسبت به ضدعفونی کردن بسیاری از دانشکده‌ها و ساختمان‌های آموزشی اقدامات خوبی را انجام دهد. این در حالی است که تیم‌های خدماتی در طول روز در دو مرحله نسبت به ضدعفونی کردن خوابگاه‌های دانشجویی و کلاس‌های آموزشی اقدام می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

با انجام موارد زیر می توانید خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید:

• دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویید.

• از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید.

• از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.

• هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید.

• اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید.

• اگر بیمار هستید و فکر می کنید ممکن است علت آن مسافرت به منطقه آلوده به ویروس کرونا یا تماس با شخصی باشد که در آنجا بوده است ، باید به یک پزشک اطلاع دهید و به دنبال درمان زودهنگام باشید.

چگونه از دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم ؟

اگر علائمی مانند سرماخوردگی دارید ، با انجام موارد زیر می توانید از دیگران محافظت کنید

• در حالی که بیمار هستید در خانه بمانید.

• از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید.

• هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله ریخته و دستان خود را بشویید.

• اشیاء و سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید.

کدخبر: 545978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟