آران و بیدگل با 36 مشکوک به کرونا رکورد زد

به گزارش رکنا،  سیدعلیرضا مروجی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افرادی که مشکوک به کروناویروس هستند دارای علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس هستند، اظهار داشت: از این افراد آزمایشات لازم گرفته و برای آزمایشگاه دانشکده بهداشت دانشگاه تهران که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است، ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه نمی‌توان به طور یقین گفت این افراد مبتلا به کروناویروس هستند، ابراز داشت: به دلیل اینکه کروناویروس علائمی مشابه آنفولانزا دارد ابتلای این افراد فقط با آزمایش مشخص می‌شود و در صورتیکه این افراد مبتلا به کروناویروس باشند از طریق وزارت بهداشت اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه تاکنون ۳۶ نفر مشکوک به کرونا ویروس در کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: از این بین ۲۹ نفر در کاشان و هفت نفر در آران و بیدگل شناسایی و تحت مراقبت قرار دارند.

وزارت بهداشت، مرجع اعلام تعطیلی مدارس

وی با اشاره به تشکیل شورای امنیت ملی در مورد شیوع بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: با تصمیم این شورا بحث تعطیلی مدارس به عهده وزارت بهداشت سپرده شده است و در صورتیکه از امروز قرار باشد مدارس تعطیل شود از طریق وزارت بهداشت و به تبع آن در کاشان از طریق دانشگاه علوم پزشکی کاشان اطلاع رسانی می‌شود.

مروجی افزود: شبکه بهداشت و درمانی حوزه کاشان که شامل دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل است آماده هرگونه خدمات به شهروندان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از وجود نیروهای متخصص و کارآمد در سطح بیمارستان‌های دو شهرستان خبر داد و بیان داشت: این نیروها که شامل پزشکان و پیراپزشکان هستند از ابتدای سال ۲۰۲۰ تمام دوره‌های آموزشی را برای مقابله با شیوع این بیماری گذرانده‌اند.

وی همچنین با اشاره به همکاری خوب دستگاه‌ها و ادارات سطح دو شهرستان با دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای ارائه خدمات به شهروندان کاشانی و آران و بیدگلی تاکید کرد: نظام مراقبت سلامت در دو شهرستان به طور ۲۴ ساعته فعال است.

مروجی گفت: یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از این بیماری رعایت کامل بهداشت فردی و تنفسی و همچنین تشدید ضوابط بهداشتی در خانه و محیط کار است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 با انجام موارد زیر می توانید خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید:

• دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویید.

• از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید.

• از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.

• هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید.

• اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید.

• اگر بیمار هستید و فکر می کنید ممکن است علت آن مسافرت به منطقه آلوده به ویروس کرونا یا تماس با شخصی باشد که در آنجا بوده است ، باید به یک پزشک اطلاع دهید و به دنبال درمان زودهنگام باشید.

چگونه از دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم ؟

اگر علائمی مانند سرماخوردگی دارید ، با انجام موارد زیر می توانید از دیگران محافظت کنید

• در حالی که بیمار هستید در خانه بمانید.

• از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید.

• هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله ریخته و دستان خود را بشویید.

• اشیاء و سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید.

 

کدخبر: 545617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟