چگونه کرونا به 2 مرد قمی منتقل شد ؟ ردپای توریست های چینی در این ماجرا

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  دو روز بعد از این که دانشجویان ووهان در ایران از قرنطینه بیرون آمدند و نامه سلامت آنها تایید شد، چند کیلومتر آن سوتر دو مرد در بیمارستان کامکار قم به دلیل ابتلا به  کروناویروس جدید بستری شدند.

یکی از کادر پزشکی بیمارستان کامکار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا چنین گفت : این دو مرد ساکن شهر قم که مبتلا به کروناویروس شده اند، در دو منطقه مختلف شهر  ساکن بودند که آزمایشات تکمیلی برای تشخیص نهایی ابتلا این دو نفر به کرونا ویروس جدید صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ فوتی از طریق کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده است بیان داشت : علائم ویروس کرونا و آنفولانزا بسیار شبیه به هم هستند. این دو بیماری وقتی از یکدیگر تفکیک می شوند که مسافری از چین داشته باشید یا به چین سفر کرده باشید. ممکن است فردی با علائم سردرد، سرفه، تنگی نفس در قم فوت شده باشند اما به دلیل آنفولانزا فوت کرده اند و هیچ گزارش فوتی به دلیل ویروس کرونا جدید تاکنون در ایران اعلام نشده است  نداشتیم.

در ادامه افزود: احتمال دارد توریست هایی که از چین به قم سفر کرده اند ناقل این بیماری باشند. تیم وزارت بهداشت از روز گذشته بعد از ظهر در قم مستقر شده و هنوز به تهران بازنگشته اند. دو مورد مبتلا به کرونا ویروس، خانواده و اطرافیانشان معاینه شده اند و نمونه های این افراد به آزمایشگاه های مخصوص ارسال شده است. تاکنون شرایط شهر قم آنچنان بحرانی نیست که تصمیم بر محدودیت تردد و وضعیت قرنطینه گرفته شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 544717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟