پارکور کار حرفه ای با 12 کاپشن رنگی در تهران دستگیر شد

به گزارش رکنا ، سرهنگ شاپور بهرامی در تشریح این خبر گفت: 28 بهمن امسال زن جوانی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 از به سرقت رفتن گوشی موبایلش خبر داد که با اطلاعات به دست آمده از سارقان که 2 جوان سوار بر موتور تیزرو مشکی رنگ بودند مشخصات آنها به واحدهای گشت کلانتری مخابره شد.

وی افزود: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه یکی از واحدهای گشت کلانتری 2 سارق موتور سوار را در نزدیکی پارک وی مشاهده کردند که دزدان با دیدن ماموران پا به فرار گذاشتند و پس از 10 دقیقه تعقیب و گریز پلیسی، سارقان با خودروی پرایدی برخورد می کنند.

رییس کلانتری 101 تجریش ادامه داد: یکی از سارقان پس از تصادف با خودروی پراید با پای پیاده توانست فرار کند اما راننده موتور قبل از اینکه راهی برای فرار پیدا کند خود را در محاصره ماموران دید که سارق با در دست داشتن قمه ماموران را تهدید کرد و ماموران با استفاده از فنون دفاع شخصی توانستند این سارق قمه به دست را زمینگیر کنند.

سرهنگ بهرامی اظهار داشت: در بررسی ها مشخص شد که 3 روز قبل نیز این دزدان در میدان تجریش با استفاده از شلوغی خیابان توانسته بودند از دست ماموران فرار کنند و در بازرسی از این سارق یک کوله پشتی و 4 گوشی سرقتی به دست آمد.

این مقام پلیسی عنوان کرد: درحالیکه داخل کوله پشتی سارق تعداد 7 کاپشن وجود داشت و سارق نیز 5 کاپشن به تن کرده بود مشخص شد دزدان برای اینکه شناسایی نشوند پس از هر گوشی قاپی یا زورگیری اقدام به جابجا کردن کاپشن های خود می کنند تا ردی از خود به جا نگذارند.

وی افزود: متهم پس از دستگیری ادعا کرد که یک باند 7 نفره هستند که یکی از آنها در داخل خانه ای که پاتوق شان است مسئول فروش گوشی های سرقتی به مالخرها هستند و 6 تن دیگر در 3 تیم جداگانه سوار بر 3 موتور در خیابان های شمال تهران اقدام به زورگیری و گوشی قاپی می کنند.

رییس کلانتری 101 تجریش ادامه داد: متهم در ادامه عنوان کرد که در ابتدا زاغ زنی می کردیم و با شناسایی گوشی های گرانقیمت آیفون دست به سرقت می زدیم که گوشی های سرقتی را به قیمت 7 میلیون تومان می فروختیم و مالخرها نیز برای خرید با پرداخت نقدی گوشی ها را می خریدند.

سرهنگ بهرامی در خصوص این متهم 20 ساله گفت: این سارق به گفته خودش در سن 8 سالگی، پدرش به خاطر اعتیادش از مادرش طلاق گرفته و نخستین بار در سن 10 سالگی به کانون اصلاح و تربیت رفته و 2 سال در آنجا بوده و یک ورزشکار رشته ورزشی پارکور است که از چندی قبل با دوستانش دست به سرقت گوشی قاپی و زورگیری می زند.

این مقام پلیسی در پایان گفت: پس از تشکیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته و تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟