زنده یاد عزیز آبادی بعد از مرگ درد و رنج چند بیمار مشهدی را از بین برد

به گزارش رکنا ، مشهد عنوان سومین شهر کشور در حوزه تعداد بیماران سوختگی را پس از تهران و اهواز دارد. پیوند پوست یکی از حیاتی ترین اقدامات برای نجات این بیماران است و معمولا در پرونده های پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی، مورد توجه قرار می گیرد. در جدیدترین پرونده پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی، محمدامین عزیزآبادی که دچار مرگ مغزی شده بود، به عنوان نهصد و هفتاد و هفتمین بیمار پس از رضایت خانواده در بیمارستان منتصریه مشهد، زیر تیغ جراحی رفت تا اشک را برای همیشه از چشمان چندین خانواده که یکی از اعضایشان نیاز به اهدای عضو داشت، بزداید.

به گفته دکتر ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اقدام خداپسندانه خانواده مرحوم عزیزآبادی رنج و درد از وجود 4بیمار رخت بربست.

کبد این مرحوم در بیمارستان منتصریه به خانم شصت وچهار ساله ای ساکن خواف پیوند شد و به نامبرده زندگی دوباره ای بخشید. قسمتی از پوست زنده یاد عزیز آبادی نیز برای پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) ارسال شد و قرنیه های او نیز برای روشن کردن چشمان دو بیمار به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟