نابودسازی مواد غذایی فاسد در مهاباد

به گزارش رکنا ، امینی مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت و درمان مهاباد گفت: امسال گروه‌های بهداشتی ۱۷ هزار مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی انجام دادند.

او با اعلام اینکه مواد غیر بهداشتی به دلیل مهلت انقضا و نداشتن شرایط ۹ گانه کشف و ضبط شدند، افزود: بیشتر بازرسی‌های صورت در بخش‌های مختلف از جمله فروش مرغ زنده انجام شده که در نتیجه بازرسی ۲۸ تن مواد فاسد در این شهرستان امحا شد.

امینی اضافه کرد: ارزش ریالی مواد غذایی فاسد بیش از ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شده و این میزان مواد غذایی با دستور مقام قضایی معدوم شد.

او تصریح کرد: بر انجام بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی به صورت مستمر بازدید می‌شود و هم اکنون بیش از ۲۲ کارشناس بهداشتی بر اماکن عرضه مواد غذایی و نحوه ارائه خدمات با بازرسان اصناف نظارت می‌شود.

او اظهار داشت: ۶۳ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در این شهرستان فعالیت دارد.

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت و درمان مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف بهداشتی با سامانه گویا ۱۹۰ و یا شماره ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط تماس بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟