انهدام باند سارقان و مالخران حرفه‌ای لوازم خودرو در تهران

به گزارش رکنا،  سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی اظهار داشت: ۲۰ خرداد ماه سال جاری پرونده ای مبنی بر سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو پژو ۴۰۵ یکی از شهروندان توسط کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس برای رسیدگی تخصصی به اداره بیستم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: شاکی با حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی، گفت که ساعت ۹ شب ۱۸ خرداد ماه برای خرید در خیابان جشنواره خودرو خود را پارک و پس از ساعتی وقتی مراجعه کردم دیدم شیشه خودرو شکسته شده و محتویات داخل آن از قبیل ضبط و کیف دستی ام که حاوی مدارک شناسایی و دسته چک بانکی ام بود توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با اظهارات شاکی ، پرونده برای کشف و دستگیری سارق یا سارقان در اختیار تیمی از کارآگاهان مجرب اداره بیستم معاونت مبارزه با سرقت وسائط نقلیه قرار گرفت؛ کارآگاهان در مراحل تحقیقات خود با شکایت های متعددی از سرقت های مشابه در محدوده شرق تهران مواجه شدند.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در همین هنگام کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت موتورسیکلت پلیس آگاهی حین دستگیری مالخر یکی از متهمان خود در تاریخ ۱۰ آبان ماه در خیابان جشنواره موفق به دستگیری " سلیم " ۵۲ ساله و " محمود " ۴۹ ساله می‌شوند و در بازرسی از منزل آنها مقادیر زیادی اموال سرقتی از قبیل ضبط و باند خودرو و مدارک شناسایی کشف می کنند که با بررسی اموال مکشوفه موفق به شناسایی مدارک شاکی شده و آنها را تحویل اداره بیستم می دهند .

وی بیان داشت: کارآگاهان اداره بیستم با تحویل گرفتن سلیم و محمود و تحقیق و بازجویی از آنها متوجه می شوند هر دو متهم از مالخران سابقه دار هستند و اموال را از " سعید " ۲۲ ساله و "محمد" ۲۵ ساله خریده‌اند ، با مشخص شدن هویت سارقان کارآگاهان موفق به شناسایی منزل سعید در خیابان جشنواره می شوند و با هماهنگی قضائی و دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ پس از شناسایی محل مورد نظر در اقدامی پلیسی موفق به دستگیری سعید می شوند و در بازرسی از منزل آن تعدادی زاپاس، ضبط و باند خودرو و اشیای با ارزش دیگر کشف می کنند.

این مقام انتظامی، افزود: با انتقال سعید به اداره بیستم پلیس آگاهی در بدو ورود به ۳۰۰ فقره سرقت داخل خودرو با همدستی محمد ۲۵ ساله اعتراف کرد و با هماهنگی قضائی مخفیگاه محمد نیز شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی نیز دستگیر شد.

سرهنگ میرزکی ادامه داد: سعید در بازجویی به کارآگاهان گفت با محمد از نوجوانی دوست است و به ماده مخدر شیشه اعتیاد دارند و برای بدست آوردن هزینه های اعتیاد نقشه سرقت از خودروهای پارک شده را می کشند و بیشتر از خودروهایی که در محل های تاریک پارک و یا دارای لوازم هشداری مثل دزدگیر نبودند و اینکه ضبط باکیفیت داشتند و یا اموال با ارزش داخل خودرو ها بود، سرقت می کردند .

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت گفت: با مشخص شدن دو نفر دیگر از مالخران ، کارآگاهان موفق می‌شوند آن دو مالخر را نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیری اموال مسروقه کشف کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی افزود: ارزش اموال سرقتی که توسط این باند به سرقت رفته نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟