وزیر بهداشت :تاکنون موردی از ویروس کرونا در میان دانشجویان ایرانی مقیم چین دیده نشده + فیلم
حجم ویدیو: 7.23M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59

به گزارش رکنا ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۷ نفر از دانشجویان ایرانی که برای موضوع کرونا در چین گرفتار بودند با پرواز اختصاصی بازگردانده شدند.

او با بیان اینکه تمام موارد پزشکی این افراد تحت نظر است، افزود: این دانشجویان هنوز در قرنطینه قرار دارند و پس از دو هفته آن‌ها را به خانواده هایشان باز می‌گردانیم.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون موردی از ویروس کرونا در این افراد مشاهده نشده است و به بهترین نحو از آن‌ها در مکان قرنطینه پذیرایی می‌شود.

نمکی با بیان اینکه مواردی از ابتلا به ویروس کرونا نیز در کشور گزارش نشده است، ادامه داد: ۳۶ مبدا ورودی، دریایی و زمینی و هوایی کشور اکنون تحت نظارت گروه‌های پزشکی قرار دارند.

او افزود: موارد مشکوک به ویروس کرونا که از چین به کشور وارد شده بودند تحت نظارت دایم قرار گرفتند و آخرین مورد مشکوک به این ویروس نیز که بستری شده بود پریشب پس از آزمایش‌های فراوان ، ابتلایش به کرونا منفی اعلام و از بیمارستان مرخص شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در پویش ۲۰۵۰، در ۲۰ هفته ای که تا هفته سلامت داریم و از مدتی قبل شروع شده هزار طرح بهداشتی و درمانی افتتاح می شود.

او گفت: در دهه فجر امسال طرح های زیادی در سراسر کشور در حال بهره برداری است و در مازندران هم به همت مسئولان طرح های خوبی افتتاح می‌شود.

نمکی افزود: دانشگاه پیراپزشکی ساری که تازه بهره برداری شده به عنوان اولین دستاورد علوم پزشکی مازندران و مرکز آزمون های الکترونیک است.

او ادامه داد: آزمون های الکترونیک به سلامت و سرعت برگزاری آزمون ها کمک می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟