به گزارش رکنا،  رضا شیرین‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت مسافربری بین‌المللی سیماسفر اردبیل به دلیل ارتکاب تخلفات حمل و نقل و تصادف منجر به فوت و جرح به مدت یک سال پلمپ و لغو خدمات شد.

وی افزود: جلسه کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافر در سازمان راهداری کشور برگزار شد و طبق تصمیمات اعضای این کمیسیون شرکت مذکور به مدت یک سال تعطیل و راننده متخلف نیز ۲ سال از رانندگی محروم شد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغ دیده حادثه واژگونی اتوبوس اردبیل - تهران، تصریح کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نظارت ویژه‌ای بر عملکرد شرکت‌های مسافربری دارد و از هیچ‌گونه کوتاهی، ضعف رسیدگی، و عدم نظارت شرکت‌ها نسبت به عملکرد کارکنان و ناوگان مسافربری خود چشم‌پوشی نکرده و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

شیرین‌زاده ارتقای ایمنی مسافران و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را از اولویت اصلی راهداری دانست و گفت: روزانه حدود ۱۶۰ دستگاه اتوبوس از مرکز استان اردبیل به سایر شهرها اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند.

وی ادامه داد: نظارت مدیران فنی شرکت‌ها جهت کنترل مسائل فنی و ایمنی اتوبوس از جمله لاستیک‌ها، شیشه‌ها، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، ترمز، تجهیزات ایمنی،کپسول آتش‌نشانی و کنترل معاینات فنی خودرو، از جمله اقدامات مهم و مستمر انجام یافته در پایانه‌های مسافربری استان اردبیل است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: سامانه سپهتن بر روی کلیه ناوگان عمومی مسافربری اتوبوسی استان نصب شده تا دستگاه‌های متولی از جمله شرکت ارائه دهنده خدمت، لحظه به لحظه حرکت وسیله نقلیه را کنترل نماید.

شیرین‌زاده تصریح کرد: مسئولیت اصلی نظارت بر عملکرد راننده و ناوگان از ابتدا تا انتهای مسیر برعهده ۵۹ شرکت مسافربری استان است و مدیران آن‌ها باید با همه توان و حساسیت نسبت به کنترل اتوبوس‌ها اقدام کنند تا دیگر شاهد چنین حوداث تلخی نباشیم.

وی گفت: از مردم و مسافران می‌خواهیم هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها را از طریق سامانه 141 و یا با مراجعه حضوری به دفتر ترمینال اعلام کنند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان به‌طور قاطع و قانونی رسیدگی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟