اولین فیلم از خروج ایرباس ایران ایر از باند فرودگاه کرمانشاه / صبح امروز رخ داد
حجم ویدیو: 9.69M | مدت زمان ویدیو: 00:01:19

به گزارش رکنا، یک فروند ایرباس شرکت هواپیمایی ایران ایر که تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرده بود حوالی ساعت ۶ صبح امروز به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه از باند خارج شد.

اخبار رسیده حاکی از آن است که خوشبختانه به کسی آسیب جدی نرسیده و مسافران در سلامت به سر می برند.

در فیلمی که یکی از مسافران گرفته لحظات خروج مسافران از هواپیما در باند فرودگاه برفی کرمانشاه را مشاهده می کنید.

یک فروند ایرباس ۳۱۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر که تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرده بود حوالی ساعت ۶ صبح امروز به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه بدلیل نقص چرخ جلو، از باند منحرف شد.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تأیید این خبر گفت: این هواپیما، ایرباس ۳۱۹ متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است که پس از پرواز ازف فرودگاه مهرآباد تهران، حوالی ساعت ۶ صبح امروز به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه بدلیل نقص چرخ جلو از باند منحرف شد.

ولی تاکید کرد: تمام ۱۰۲ مسافر و ۸ خدمه این پرواز در سلامت کامل به سالن ترانزیت فرودگاه منتقل شده اند.

یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هواپیمای مذکور از باند خارج نشده بلکه بدلیل نقص چرخ جلو، از باند منحرف شده است.

مسافران از هواپیما پیاده شدند و مشکل خاصی برای مسافران پیش نیامده است.

به هواپیما آسیبی وارد نشده اما حرکت نمى کند.

زمانی که خلبان قصد وارد شدن به تاکسی وی را داشته، چند متر از باند خارج و وارد زمین گِلى شده است.

استاندار کرمانشاه: هواپیما از باند خارج نشده است

هواپیما تهران - کرمانشاه که صبح امروز وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شده از باند خارج نشده است.

این هواپیما بدون هرگونه مشکلی بر روی باند فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه فرود آمد و هیچ گونه آسیبی به مسافران و هواپیما وارد نشده است.

این هواپیما بعد از فرود یکی از چرخ های آن به دلیل بارش سنگین برف به طول 6 متر از باند خارج شده که خوشبختانه هیچ گونه مشکلی برای آن به وجود نیامده است.

دستگاه کشنده در محل فرودگاه هواپیما را به داخل باند منتقل کردند.

«کولاک» ایرباس ۳۱۹ را از باند فرودگاه کرمانشاه خارج کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: به دلیل «کولاک» ایرباس ۳۱۹ از باند فرودگاه خارج شد.

 جلیل بالایی اظهار کرد: پرواز ایران ایر تهران- کرمانشاه شنبه ۱۲ بهمن زمان لندینگ از خط اصلی پروازی و از باند فرودگاه منحرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: خسارتی به هواپیما و تیم سرنشینان و مسافران وارد نشده است، همه سرنشینان و مسافران هواپیما از طریق اتوبوس داخل فرودگاه به سلامت به داخل فرودگاه منتقل شدند و هیچ گونه خسارتی ایجاد نشد.

این مسئول عنوان کرد: این اتفاق به دلیل کولاک لحظه‌ای در آن زمان رخ داده اما خط اصلی قدرت پذیرش هواپیما را داشته است.

وی بیان کرد: سازمان هواشناسی اطلاعات دقیق وضعیت جوی را در اختیار فرودگاه قرار می‌دهد و خلبان با هماهنگی مدیر فرودگاه مبدا و مقصد و کسب اطلاعات دمای هوا، کولاک و وضعیت جوی تصمیم به پرواز می‌گیرد.

بالایی اضافه کرد: مدیریت بحران نقشی در لغو پروازها ندارد و این کاری فنی است که با هماهنگی خلبان و فرودگاه‌های مبدا و مقصد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: خلبان در همه پروازها موظف است اطلاعات دقیق مسیر مبدا و مقصد را دریافت کند و بر اساس تحلیل‌های انجام شده و هماهنگی فرودگاه‌های مبدا و مقصد مجوز پرواز را اخذ کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: در این پرواز نیز خلبان این اقدامات را انجام داده و پس از اطمینان از شرایط جوی، پرواز آغاز شده اما هنگام فرود به دلیل کولاک لحظه‌ای این اتفاق رخ داد هرچند باز هم به خوبی مدیریت شده و منجر به سقوط یا خسارت نشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

ایرباس

کدخبر: 539678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟