آخرین وضعیت 5  مسافر حادثه اتوبوس تهران به شیراز

به گزارش رکنا، غفور راستین اظهارکرد: تعداد کشته شدگان ۱۰ نفر ثبت شد که ۹ نفر در صحنه تصادف شناسایی شدند و اجساد آنها همراه با مسافر فوت شده در بیمارستان، برای صدور گواهی فوت و انجام مراحل قانونی، در اختیار پزشکی قانونی قرار دارد.

وی فاصله حضور آمبولانس اورژانس از نزدیک ترین پایگاه یعنی سپاهان شهر به محل حادثه را دو دقیقه اعلام کرد و افزود: به محض اطلاع از وقوع حادثه واژگونی اتوبوس مسیر تهران – شیراز در ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه دیروز صبح (هشتم بهمن)، نزدیک ترین کد اورژانس از سپاهان شهر، دو دقیقه بعد در محل حضور داشت و بلافاصله اعلام کرد کدهای بیشتری نیاز است چون تعداد مصدومان زیاد است

وی با اشاره به اعزام ۱۲ آمبولانس همراه با اتوبوس آمبولانس به محل حادثه، ادامه داد: بلافاصله ۱۷ مسافر زخمی به بیمارستان های الزهرا، شریعتی و کاشانی انتقال یافتند، بدحال ترین مجروحان را نزدیک ترین بیمارستان یعنی الزهرا انتقال دادیم که متاسفانه یکی نفر از آنها در بیمارستان فوت شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از مرخص شدن ۱۱ مسافر اتوبوس حادثه دیده خبر داد و گفت: از این ۱۶ نفر، هنوز ۵ نفر در بیمارستان هستند و ۱۱ نفر مرخص شده اند. همچنین تعداد کشته شدگان ۱۰ نفر ثبت شد که ۹ نفر در صحنه تصادف شناسایی شدند و اجساد آنها همراه با مسافر فوت شده در بیمارستان، برای صدور گواهی فوت و انجام مراحل قانونی، در اختیار پزشکی قانونی قرار دارد.

وی خواب آلودگی راننده را شایع ترین علت ممکن برای این حادثه دانست و افزود: اگر راننده خواب آلود نباشد، امکان ندارد اتوبوس را به یک جاده فرعی ببرد که هیچ خودرویی در مسیر آن نبوده با این حال اتوبوس وارد یک فرعی یا ورودی اول سپاهان شهر شده و با سرعت بالا و به جدول کنار جاده برخورد کرده و واژگون شده است.

راستین واژگونی را بهترین اتفاق ممکن برای جلوگیری از افزایش شمار کشته شدگان در این حادثه بیان کرد و گفت: اگر اتوبوس به سمت اتوبان چپ می شد و از پل پایین می افتاد قطعا مسافرانی که اکنون نجات یافتند هم زنده نبودند چون اتوبوس با ماشین های عبوری هم تصادف زنجیره ای را ایجاد می کرد.

وی در پایان از همکاری به موقع پلیس راه و هلال احمر نیز برای امدادرسانی در این حادثه تقدیر کرد و یادآور شد: ۱۲ دستگاه آمبولانس به گواهی همکاران پلیس، بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل حاضر شدند همچنین نیروهای پلیس راه از سه راهی مبارکه و گروه های امداد و نجات مهیار و ... هم به سرعت خود را به صحنه حادثه رساندند تا جایی که ۶ آمبولانس و خودرو فرماندهی آنها در صحنه حضور داشتند و برای جمع آوری اجساد و نجات سرنشینانی که در اتوبوس گرفتار شده بودند به اورژانس کمک کردند و این همکاری باعث شد مصدومان بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یابند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟