مرگ دردناک کودک آبدانانی در سقوط کانال آب/ مقصر کیست؟

به گزارش رکنا ، یک کودک آبدانانی به دلیل نبود علائم ایمنی و همچنین عدم پوشش کانال آب در آن افتاد و فوت شد، این موضوع درحالی است که هیچ کدام از مسوولین آبدانانی اشتباه خود را نمی‌پذیرند و این اهمال کاری را به همدیگر پاس می‌دهند.

متاسفانه این حادثه در حالی روی داده که کانال مذکور سالهاست به صورت روباز و بدون حفاظ به حال خود رها شده است و هیچ اقدامی از سوی مسوولان شهری در این باره انجام نشده و متاسفانه این کم کاری به قیمت جان یک انسان تمام شد.

چگونگی حادثه

نصیری عموی متوفی گفت: متوفی غروب جمعه در حال بازی فوتبال بوده است که توپ بازی به داخل این کانال پرت می‌شود.

وی افزود: متوفی پس از اقدام برای خارج کردن توپ به داخل کانال لیز خورده و به داخل کانال پرت شده و فوت می‌کند و این کانال سالهاست به صورت روباز در این منطقه قرار گرفته است.

کم کاری راه و شهرسازی

سیروس مرادحاصلی فرماندار آبدانان در این باره گفت: کانال مذکور و بسیاری از کانال‌های شهر آبدانان سرپوشیده نیست و این کانال برای هدایت و خروج آبهایی که از دامنه کوه وارد این منطقه می‌شود ساخته شده است.

وی افزود: این کانال مربوط به راه و شهرسازی است و باید این اداره جهت سرپوشیده کردن آن اقدام می‌کرد که این مهم تا کنون انجام نشده است.

شاپور هادیزاده شهردار آبدانان نیز با تایید گفته‌های فرماندار مدعی شد که کانال مذکور در محدوده راه و شهرسازی است و باید این اداره جهت سرپوشیده کردن این کانال اقدام می‌کرد.

پوشاندن کانالها جزو تعهدات شهرداری / پاسکاری ارگانها

این صحبت‌ها در حالی است که محمد غلامی مدیر راه و شهرسازی آبدانان گفت: کانال مذکور جزو محدوده شهری است و سرپوشیده کردن این کانال در حوزه وظایف و تعهدات شهرداری است.

وی افزود: این مسیل سالهاست حفاری شده است در حالی که پروژه‌های مسکن مهر در سال 92 در این منطقه ساخته شده‌اند و این مسیل توسط این اداره حفاری نشده است.

مدیر راه و شهرسازی آبدانان با تاکید بر اینکه این مسیل جزو محدوده شهری است، اظهار کرد: بر اساس ماده 55 و 96 قانون شهرداری‌ها ساماندهی مسیلها و کانالها داخل محدوده شهر وظیفه اصلی شهرداری است که بر اساس آن اراضی کوچه‌های عمومی، میدانها، پیاده روها، خیابانها و به طور کلی معابر و بستر رودخانه‌ها و نهرها و مجاری فاضلاب شهری و... ملک عمومی محسوب و در مالکیت شهرداری است.

لزوم پیگیری موضوع توسط مراجع قضایی

بدون شک کم کاری دستگاه‌های مربوطه بر کسی پوشیده نیست، اما متاسفانه مثل همیشه هیچ مدیری خود را مسوول این اتفاق تلخ نمی‌داند و با پاسکاری و عدم مسوولیت پذیری سعی دارند خود را بی تقصیر جلوه دهند در حالی که اهمال کاری آنها به فوت یک انسان و داغدار شدن یک خانواده منجر شده است.

امید است با ورود مراجع قضایی به این قضیه شاهد برخورد با مسوولانی باشیم که با بی‌توجهی زمینه وقوع چنین حادثه تلخی را فراهم کرده‌اند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟