به گزارش رکنا، تعداد مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا و همچنین قربانیان آن در چین رو به افزایش است. تاکنون ۶۰۰ تن از افراد مبتلا به این ویروس در این کشور شناسایی شده‌اند. همچنین ۱۷ تن نیز بر اثر مبتلا به این ویروس کشنده جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا ابتدا در شهر " ووهان " چین مشاهده شد. مقامان چین برای جلوگیری از گسترش این ویروس مرگبار در این کشور با جمعیت میلیاردی تمام ساکنان شهر ووهان را قرنطینه کرده‌اند. تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است نشان می‌دهد که ویروس کرونا شهر ووهان را تبدیل به شهر زامبی‌ها کرده است. در تصاویر متعدد افراد مبتلا به این ویروس تعادل خود را از دست داده و ناگهان روی زمین سقوط می‌کنند. همچنین قفسه بسیاری از فروشگاه‌ها بر اثر هجوم مردم برای تهیه مواد غذایی و آشامیدنی خالی شده است.

کشور‌های کره جنوبی، هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، آمریکا، ژاپن، تایلند نیز از شناسایی تعدادی از افراد مبتلا به این ویروس خبر داده‌اند. ژاپن امروز از شناسایی دومین فرد مبتلا به این ویروس در این کشور خبر داد. مقامات بهداشت انگلیس نیز از شناسایی شش نفر مشکوک مبتلا به این ویروس خبر داده‌اند.

گفتنی است؛ ویروس کرونا یکی از ویروس‌های بسیار شایع است که معمولا ایجاد بیماری تنفسی می‌کند. این بیماری کاملا شبیه سرماخوردگی است و به‌طور معمول در فصول مختلف سال به‌روز می‌کند. رعایت نکات بهداشتی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و رعایت آداب تنفسی همچون استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه از موارد ضروری برای پیشگیری است

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 537896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟