مردان نقابدار راننده کامیون در مشهد را کشتند

به گزارش رکنا،  هیچ جای سالمی در بدنش وجود نداشت. استخوان‌های پا‌ها و دست هایش خرد شده و از چندجا شکسته بود، سر و صورتش هم به کلی به هم ریخته بود. خون ریزی شدیدی داشت و به محضی که آمبولانس روی رمپ بخش اورژانس نگه داشت پرستاران و کادر درمانی بیمارستان شهید هاشمی نژاد او را به اتاق عمل بردند. هرکس جوان بخت برگشته را می‌دید می‌گفت زنده نمی‌ماند. یکی می‌گفت تصادفی است و یکی دیگر از خودکشی او حرف می‌زد. دیگری هم می‌گفت شنیده که مأمور پلیسی که با آمبولانس آمده گفته است بیچاره در یک درگیری به این روز درآمده است.

ساعت 7 عصر پنجشنبه بود که او را به بیمارستان آوردند و بعد از چند عمل سنگین به بخش مراقبت‌های ویژه انتقالش دادند. ساعت ۱:۰۰ بامداد روز جمعه را نشان می‌داد که صدای بوق ممتد دستگاه ضربان سنج قلبی سکوت بامدادی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان را شکست و در یک لحظه کلی دکتر و پرستار به اتاق آمدند و دور تخت مرد جوان جمع شدند. کار از کار گذشته بود و ماساژ قلبی و شوک‌های الکتریکی هم دیگر جواب نداد. مرد ضرب دیده جانش را از دست داد. همان لحظه موضوع به پلیس گزارش شد و مأموران انتظامی مشهد خود را به بیمارستان رساندند و پس از گرفتن شرح حال متوفی و علت دقیق مرگ موضوع را به مقام قضایی گزارش دادند. گزارش اعلامی پلیس حاکی از خبری جنایی بود که مربوط به مرگ این فرد می‌شد.

قتل با شیء سخت

ساعت ۲:۰۰ بامداد را نشان می‌داد که بازپرس میرزایی، قاضی ویژه قتل دادسرای مشهد خود را به بیمارستان شهید هاشمی نژاد رساند و به اتفاق پزشک سرشیفت به سراغ جسد متوفی رفتند. گزارش‌های اولیه پزشکی حاکی از برخورد شی ء سخت مثل چوب و چماق بر اندام متوفی بود که گزارش اولیه پلیس هم آن را تأیید می‌کرد. در گزارش پلیس هم آمده بود که متوفی در حوالی شهر مشهد مورد حمله افرادی ناشناس قرار گرفته و با ضربات متعدد چوب و چماق به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شده است.

گزارش‌های موجود و شهادت چند شاهد عینی در گزارش پلیس و علت مرگ در پرونده پزشکی متوفی فرضیه قتل را قوت می‌بخشید از همین رو با دستور قاضی میرزایی، جسد برای علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای روشن شدن این مرگ مشکوک بر عهده کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت.

متهمان سوار ۴۰۵ بودند

تیم بررسی کننده در همان ابتدا سریعا خود را به صحنه درگیری متوفی با مردان ناشناس واقع در حوالی روستای آبروان رساندند. درگیری درست مقابل یک رستوران و چند مغازه سوپر مارکت شکل گرفته بود. به گفته صاحب مغازه سوپرمارکت متوفی راننده کامیون بوده که حدود ساعت ۶:۰۰ عصر پنجشنبه مقابل رستوران توقف کرده و پس از پیاده شدن به سمت رستوران رفته است. در این میان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ از راه می‌رسد و ۵ یا ۶ جوان نقاب‌دار که همگی چماق به دست بوده اند از خودرو پیاده می‌شوند و به سمت مقتول حمله می‌کنند.

دیگر شاهد این ماجرا نیز در اظهاراتش از ضربات متعدد چوب ضاربان گفت که بر اندام متوفی فرود می‌آمده است. این مرد جوان به تیم بررسی کننده پرونده گفت: «نمی‌دانم درگیری شان سر چه بود، اما مردان نقاب‌دار راننده کامیون را دوره کردند و با چوب و چماق به جان او افتادند. وقتی او بی حال روی زمین افتاد بلافاصله سوار ۴۰۵ شدند و فرار کردند.»

دیگر شاهد این قتل دل خراش هم که مردی میان سال بود گفت: «سر و صورتش خونی بود و روی زمین افتاده بود. سریع با پلیس و اورژانس تماس گرفتیم. بعد هم اورژانس آمد و او را برد.»

کارآگاهان در پی دستگیری متهمان

با گشوده شدن این پرونده قتل در شعبه جنایی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد، قاضی کاظم میرزایی دیگر جزئیات آن را شرح داد و بیان کرد که متوفی مردی حدودا سی وپنج ساله و راننده کامیون خاور است.

به گفته بازپرس میرزایی مقتول از مشهد به سمت شهرستان سرخس در حال حرکت بوده که برای خوردن عصرانه ۲ کیلومتر بعد از روستای آبروان در مقابل یک رستوران توقف کرده است که در همان لحظه خودرویی به سرنشینی افرادی ناشناس در محل متوقف می‌شود و ۶ مرد نقاب‌دار با چوب و چماق به متوفی حمله می‌کنند.

این مقام قضایی ادامه داد: طبق معاینات انجام شده سرِ متوفی به دلیل شدت ضربات چوب شکسته و او ضربه مغزی شده است. علاوه بر این استخوان‌های دست و پای او هم به دلیل شدت ضربات شکسته اند که بررسی متخصصان پزشکی قانونی درباره علت دقیق مرگ این فرد ادامه دارد. میرزایی بیان کرد: با توجه به اینکه متهمان سر و صورت خود را بسته بودند هنوز سرنخی از آن‌ها به دست نیامده است، اما تحقیقات کارآگاهان تا حصول نتیجه و علت این درگیری مرگ بار ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟