مرگ تلخ 175 عابر پیاده در خیابان های مازندران

به گزارش رکنا، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در 9 ماه امسال را 495 نفر اعلام کرد و افزود: 35 درصد کل تلفات حوادث رانندگی عابرین پیاده هستند.

وی افزود: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای 61 سال با 74 نفر و کمترین سنین کمتر از 10سال با 9 نفر گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش 52 درصدی عابرین پیاده در محور درون‌شهری و افزایش 2 درصدی در محور برون‌شهری و راه روستایی بیان کرد: 94 نفر از عابرین پیاده در بیمارستان و 81 نفر در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

عباسی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان بیان کرد: شهرستان‌های بابل با 35 ، ساری با 26 و قائمشهر با 17 نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در نه ماه امسال به خود اختصاص داده اند، شهرستان گلوگاه نیز با یک فوتی کمترین تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.

وی در خصوص بیشترین خودروی درگیر با متوفیان خاطرنشان کرد: سواری با 71 درصد ،وانت بار 15 درصد و کامیون با 7، موتور با 5 و سایر با 2درصد بیشترین وسیله نقلیه درگیر با متوفیان عابر پیاده هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران ادامه داد: بر اساس این گزارش خرداد با 28 و مرداد با 27 بیشترین و آذر ماه با 11 مورد کمترین ماه‌هایی هستند که در آن فوتی به ثبت رسید.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده خاطرنشان کرد: 96نفر از تلفات عابران پیاده در مسیرهای برون شهری و روستایی، که با رشد دو درصدی همراه بود جان خود را از دست داده اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله رانندگی با سرعت مطمئن، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از پل های عابر را دو چندان می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟