اف‌بی‌آی ۶ عضو یک گروه نئونازی را بازداشت کرد

به گزارش رکنا، این عملیات‌ها در سه ایالت مریلند، جورجیا و دلاوار صورت گرفته است. یکی از بازداشت‌شدگان شهروند کانادا است که اخیر وارد آمریکا شده بود.

سه بازداشت روز جمعه در ایالت جورجیا تنها ساعاتی پس از آن دستگیر شدند که اف‌بی‌آی در دو ایالت شرقی مریلند و دلاوار هم سه نفر دیگر از اعضای این گروه راست‌گرای افراطی را بازداشت کرده بود.

آن طور که گزارش شده هر ۶ نفر اعضای گروهی به نام بِیس (The Base) هستند که گفته شده یک گروه معتقد به برتری نژادسفید است.

یکی از بازداشت‌شدگان نیروی ذخیره ارتش کانادا خوانده شده که چند ماهی بود پس از خروج از کانادا مفقود شده بود.

مقام‌ها می‌گویند پاتریک متیوز پس از آن که ارتباطش با این گروه نئونازی معلوم شده بود احتمالا به طور قانونی از مرز کانادا وارد آمریکا شده است.

او روز جمعه، ۱۷ ژانویه، در جریان دو عملیات اف‌بی‌آی در ایالت‌های مریلند و دلاوار بازداشت شده است.

اف‌بی‌آی می‌گوید اعضای این گروه در یک کمپ شبه‌نظامی در ایالت جورجیا فعالیت داشته‌اند

اف‌بی‌آی گفته آقای متیوز و دو نفر دیگر قصد داشته‌اند به راهپیمایی که قرار است در حمایت از آزادی مالکیت سلاح روز دوشنبه هفته آینده در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا برگزار شود بپیوندند.

رالف نورتم، فرماندار ایالت ویرجینیا در همین رابطه با اعلام وضعیت فوق‌العاده در این ایالت در تلاش است که جلوی حمل سلاح از سوی شرکت‌کنندگان در این تجمع را بگیرد.

این راهپیمایی قرار است در نزدیکی ساختمان‌های دولتی و مجلس ایالتی در شهر ویرجینیا برگزار شود و آقای نورتم با استناد به تهدید‌های امنیتی گزارش شده از سوی پلیس گفته که نگران بروز خشونت در جریان این تجمع است و به همین دلیل خواستار لغو مجوز حمل سلاح از سوی شرکت‌کنندگان است.

بنابر احکام بازداشت سه عضو این گروه در ایالت جورجیا آنها پس از آن که یک مامور مخفی اف‌بی‌آی به درون این گروه رخنه کرده بود به اتهام تلاش برای قتل و عضویت در یک سازمان تبه‌کاری بازداشت شدند.

بنابر گزارش پلیس گروه بِیس با انگیزه‌های نژادپرستانه و افراطی‌گرای خشن تشکیل شده و به دنبال "سقوط دولت و حکومت ایالات متحده است تا پس از آن یک جنگ نژادی را آغاز کرده و در پی پیروزی در آن یک حکومت تک نژادی متشکل از سفیدپوستان تاسیس کند".

پلیس ناحیه فلوید در ایالت جورجیا گفته معتقد است لوک آستین لین، مایکل هالتربرند و جیکوب کادرلی مشغول برنامه‌ریزی "برای ساقط کردن دولت و کشتن یک زوج در ناحیه بارتو" بودند زوجی که از اعضای گروه چپ‌گرای انتیفا هستند.

انتیفا جنبشی متشکل از چپ‌گرایان تندرو و ستیزه‌جو است که ریشه وجودی آن به مبارزات اروپاییان و آمریکاییان با حزب نازی و فاشیست اوایل قرن بیستم در ایتالیا و آلمان باز می‌گردد.

آن طور که در مدارک دادگاه که مربوط به اکتبر سال گذشته است آمده یکی از اعضای گروه که نامش در گزارش پلیس اعلام نشده وارد آمریکا شده و به طور غیرقانونی با دو عضو دیگر این گروه ملاقات کرده تا برای حمله و انتقام علیه دشمنانش برنامه‌ریزی کند.

پس از آن این عضو گروه که گمان می‌رود همان پاتریک متیوز باشد به هم گروهی‌های خود گفته از نظر او هر کسی که عضو گروهای ضدفاشیستی شده باشد مستحق "مجازات اعدام" است. بنابر این مدارک او در میان اعضای این گروه نئونازی برای اعضای گروه‌های ضدفاشیستی چون انتیفا درخواست اجرای "حکم اعدام" کرده بوده است.

پلیس سیلور کریک ایالت جورجیا می‌گوید افراد بازداشت شده در این ناحیه در یک کمپ آموزشی برای شبه‌نظامیان تبه‌کاری فعالیت داشته‌اند.

گروه‌های نژادپرست معتقد به برتری سفیدپوستان مسئول بیش از ۷۰ درصد وقایع تروریستی خونین در آمریکا هستند و اف‌بی‌آی بسیاری از آنها را به اتهام "تروریسم داخلی" تحت تعقیب دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 535650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟