مشاهده 3 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه

به گزارش رکنا ، امید حاج محمدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : بعد از شناسایی یک کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یک منزل شخصی در شهر صحنه، دو کانون دیگر این بیماری در دو روستای شهرستان کنگاور شناسایی شده است.

او با بیان اینکه تاکنون تمامی کانون‌های بیماری بومی بوده، گفت : هیچ موردی از بیماری در واحد‌های صنعتی پرورش طیور استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به صاحبان واحد‌های صنعتی پرورش طیور استان گفت: تا ورود و خروج‌ها را کنترل کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

او با توصیه به واحد‌های مرغداری تخمگذار به انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گفت: توصیه می‌شود صاحبان گله‌های مرغ مادر گوشتی هم برای طیور خود واکسن تزریق کنند.

او با اشاره به در حال پایش بودن تالاب‌های استان به عنوان زیستگاه پرندگان مهاجر با همکاری محیط زیست، افزود: دیگر هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در استان شاهد نباشیم.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان انتقال بیماری حتی از طریق فضله پرنده بیمار نیز وجود دارد، از پرورش دهندگان طیور بومی خواست تا طیور خود را بیرون نبرند، چون ممکن است پرندگان مهاجر بیمار از آن منطقه عبور کرده و فضله آلوده آن‌ها زمین افتاده باشد.

او از مردم خواست به هیچ عنوان مرغ و سایر طیور را از دوره گرد‌ها و دست فروش‌ها خریداری نکنند.

حاج محمدی از همه خواست تا هرنوع تلفات طیور را با شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ دامپزشکی گزارش کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟