امدادرسانی به هزاران  آسیب دیده از سیل سیستان وبلوچستان

به گزارش رکنا ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: براساس اعلام ستاد مدیریت بحران و هشدار هواشناسی، تمامی کارمندان ، امدادگران و نجاتگران و دستگاه‌های خودرویی و امداد و نجات شعب تا خروج سامانه از استان به حالت آماده باش در آمده اند و تمامی مرخصی‌های کارمندان لغو شده است.

رسول راشکی تصریح کرد: آمادگی لازم برای حضور و خدمات رسانی به آسیب دیدگان حوادث در بخش‌های مختلف این جمعیت با بهره گیری از تجهیزات سبک، نیمه سنگین و سنگین امداد و نجات، بالگرد و خودرو‌های سبک و سنگین وجود دارد.

او با اشاره به بارش‌ها و حوادث ناشی از سیلاب دو روز گذشته، افزود: در این بارش‌ها از ۲۰ لغایت ۲۱ دی ماه ۱۳ شهرستان و ۲۷ روستا در استان درگیر سیلاب شدند.

راشکی اضافه کرد: در مناطق گرفتار در سیلاب، ۲۸۵ خانوار شامل ۱۱۷۳ نفر دچار آسیب شده بودند که در این راستا تعداد ۸۰ خانوار به تعداد ۳۳۵ نفر در چادر‌های امدادی و مناطق امن اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۴۲ تخته موکت، ۲۷۳ تخته پتو و ۱۶۷۷ کیلو نایلون سنگری در بین خانواده‌ها توزیع شده است. همچنین ۴۶۴ قوطی کنسروجات مختلف ۱۹ بسته غذایی، حبوبات، چای، قند و شکر، روغن والور و فانوس از جمله اقلام توزیع شده در بین آسیب دیدگان می‌باشد.

راشکی گفت: ۳۵۷ نفر نجاتگر به همراه ۵۰ نیروی کادر در قالب ۷۷ تیم عملیاتی کار امداد رسانی به آسیب دیدگان را بر عهده دارند.

با توجه به تداوم بارندگی‌ها کار امدادرسانی در مناطق آسیب دیده همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟