نجات  کولبر 26 ساله که در گردنه تنه یخ زده بود + جزییات

به گزارش رکنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: حوالی ظهر امروز گرفتار شدن این فرد سرما زده در ارتفاعات تته به پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام شد و بلافاصله تیم امداد و نجات از سروآباد به منطقه اعزام شد.

محمدباقر محمدی عصر دوشنبه اظهار داشت: جوان کولبر که در گردنه تته و کوه درکی دچار یخ‌زدگی شده بود بعد از ساعاتی تلاش توسط امدادگران هلال احمر پیدا شد و از مرگ حتمی نجات یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فرد نجات یافته به مراقبت ویژه نیاز داشت توسط امدادگران هلال احمر به مرکز اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شد تا کارهای درمانی برای او در مرکز درمانی صورت گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: آمبولانس هلال احمر نیز بعد از انتقال کولبر حادثه دیده به مرکز اورژانس ۱۱۵، در مسیر به دره سقوط کرد و دو نفر از امدادگران در این حادثه بشدت مصدوم شده و به بیمارستان بوعلی سینا مریوان منتقل شدند.

محمدی تاکید کرد: هلال احمر همواره آماده کمک رسانی به حادثه‌دیدگان است و در این راه از هبچ کوششی فروگذار نمی‌کند ضمن اینکه امدادگران بارها برای نجات مردم جانفشانی کرده‌اند.

اواخر آذر ماه گذشته نیز دو کولبر به نام فرهاد و آزاد خسروی از اهالی روستای نی شهرستان مریوان در ارتفاعات مملو از برف و سرمای زیاد تته جان خود را از دست داده بودند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟