معصومه دختر 9 ساله زنجان را ماتم زده کرد! + جزییات

به گزارش رکنا،  با اهدای کبد و کلیه‌های یک دختر ۹ ساله که در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری شده بود، بیست و ششمین اهدای عضو به بیماران نیازمند طی سال جاری در استان زنجان ثبت شد.

مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز دوشنبه گفت: "معصومه فاطمی " دختر ۹ ساله ساکن شهر کرسف از توابع خدابنده به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی و در مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی شهر زنجان بستری شده بود.

شهریار اماموردی افزود: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

وی اضافه کرد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه روز گذشته انجام شد.

اماموردی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۴ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲۶ مورد به اهدای عضو و پنج مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و ۱۶ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

این مسؤول ادامه داد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته اماموردی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو است.

بیست و پنجمین اهدای عضو این استان نیز ۲۲ آذر امسال و با اهدای کبد و کلیه‌های یک بیمار مرگ مغزی به نام نیژه سلیمانی ۵۲ ساله به علت آنوریسیم مغزی، دچار مرگ مغزی و در بیمارستان بوعلی سینای خرمدره بستری شده بود، به ثبت رسید.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟