کلاهبردار سی ان جی در هرمزگان نتوانست پلیس را فریب دهد

به گزارش رکنا ، سرهنگ علی اصغر افتخاری، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف و شناسایی عامل کلاهبرداری با حربه فروش مخزن سی ان جی در اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ افتخاری گفت: با مراجعه مردی ۱۹ ساله از شهرستان بندرعباس و طرح شکایتی با موضوع هک و سوء استفاده از حساب بانکی اش برای پولشویی، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

او افزود: طبق ادعای شاکی، در دو نوبت مبلغ ۳۰ میلیون ریال به حساب بانکی وی واریز وسپس مبالغ به کارت بانکی شخص دیگری واریز شده که برای شکایت و پیگیری موضوع به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می‌کند.

سرهنگ افتخاری با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان برای شناسایی متهم و جمع آوری ادله دیجیتال اقدام به ردگیری و تحلیل تراکنش‌های بانکی و خرید‌های اینترنتی کردند، افزود: سرانجام طی مکاتبات قضایی و صدور مجوز‌های مربوطه، شاکی پرونده به عنوان متهم پرونده شناسایی و تجهیزات هوشمند وی به اداره ادله دیجیتال منتقل گردید.

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: متهم با مشاهده ادله دیجیتال حاصله، ناگزیر به بزه انتسابی اقرار و اقدام به عودت مبالغ به شاکیان پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان‌های دیگر و جلب رضایت آن‌ها کرد.

سرهنگ افتخاری افزود: طبق اظهارات متهم، وی به واسطه صفحه اینستاگرام اقدام به انتشار آگهی فروش کپسول CNG و پاسخگویی اولیه با سیم کارت بی نام می‌نماید و با فریب ۲ مشتری مبلغ ۳ میلیون تومان اخاذی و به کارت بانکی شخص سالخورده‌ای انتقال و با بهره گیری از شناسه‌های سرقتی اقدام به خرید از فروشگاه‌های مجازی می‌کندو سپس برای فریب پلیس اقدام به ارائه مرجوعه قضایی و داستان سازی بر اساس اتهامات واهی نموده و ادعا می‌کند شناسه‌های کارت بانکی اش از طریق یک درگاه فیشینگ به سرقت رفته است.

او با اشاره به اینکه یکی از راهکار‌های کلاهبرداری برای پولشویی انتقال پول به کارت‌های واسط می‌باشد، گفت: مالکان این کارت‌ها خود از قربانیان جرائم فیشینگ می‌باشند.

سرهنگ افتخاری افزود: متهم پرونده ساده لوحانه با ایده گیری از این موضوع سعی کرده بود با فریب کارشناسان پلیس فتا تبرئه گردد که عاقبت گرفتار قانون شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟