دستگیری قاچاقچی 38 دام زنده در شبستر

به گزارش رکنا ، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌شرقی گفت: متهم قاچاق ۳۸ راس دام زنده در شبستر به ۵۴۲ میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.

سیداحد یوزباشی اظهار داست: این تعداد گوسفند قاچاق در بازرسی پلیس آگاهی شهرستان شبستر کشف شد که پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی شبستر ارسال شد و در شعبه قاچاق کالا و ارز مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: دام مکشوفه به انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل داده و پس از بررسی کارشناسان مشخص شد که این گوسفندان از نوع ایرانی هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌شرقی گفت: جهادکشاورزی شبستر در پاسخ به استعلام تعزیرات حکومتی قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده را ۳۸۰ هزار ریال اعلام کرد و بر این اساس ارزش ریالی دام های قاچاق ۵۴۲ میلیون ریال برآورد شد.

یوزباشی، ادامه داد: با توجه به اینکه متهم مجوز حمل دام از اداره دامپزشکی شهرستان مبدا را نداشته و فاقد سند حمل بار از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بود، قاچاق وی محرز و مسلم تشخیص داده شد.

وی یادآوری کرد: طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط ۳۸ راس گوسفند مکشوفه به نفع دولت، متهم به پرداخت جریمه نیز در حق صندوق دولت محکوم شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟